Gå til innhold

Hvem kan få keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt at de har litt forskjellig policy fra sykehus til sykehus. Man kan få innvilget planlagt ks hvis det er en medisinsk årsak til det. Blant annet trangt bekken eller babyen ligger i seteleie etter uke 36.

Mange som sliter med fødselsangst kan også få innvilget ks. Dette kan være pga tidligere fødselserfaringer eller overgrep.

Man må til flere samtaler på fødepoliklinikk for å snakke med jordmor og fødselslege for å få innvilget et planlagt ks, og man bør jo ha tenkt nøye igjennom hvorfor man evt ønsker et planlagt ks. Tror ikke det finnes noen private klinikker i Norge som utfører ks, men jeg vet de finnes i utlandet.

Lykke til!

Når det foreligger medisinsk indikasjon blir jo selvfølgelig ks vurdert/valgt for å trygge mor og barn.

Jeg vil bare si at en ikke nødvendigvis trenger å gå til mange samtaler for å få det. Jeg "bestilte" planlagt snitt andre gang pga vanskelig fødselsopplevelse første gang. Det skjedde på UL i uke 27-28 ca, og ingen kranglet på det. Jeg fikk datoen samme dag, og trengte ikke komme til flere samtaler om det. Nå endret denne datoen seg når vi fikk vite at Mikael var syk, og det ble tatt på medisinsk indikasjon, men jeg fikk altså dato før alt dette..

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...