Lillegull2008&2010 Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Hva brukes de egentlig til? jeg og samboer hadde en morsom samtale om disse teppene etter han hadde lest boka jeg ga han i forrige uke, verdens beste pappa, en hakkespettbok. For der kom det visst fram at ingen egentlig visste hvorfor man hadde disse teppene, men alle hadde dem. de er forresten på tilbud hos KID og Princess nå
Phantom´ Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg bruker disse teppene MYE! Til å pakke inn babyen for å roe den ned, evt ha rundt når det er litt kaldt. babyer er jo vant til å ligge trangt i magen og roer seg ofte lettere når de blir pakket litt inn. Har et i vogna, som ekstra laken for god luftsirkulasjon, særlig på sommeren Et i senga, med samme bruk Brukes som dyne på varmere dager, eller når babyen sover med mye klær inne. Mine store barn har hvert sitt helseteppe i bilen som de kan kose seg under når vi kjører langtur. Fint om de skulle sovne i bilen.
yvve73 Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg bruker det som det det er, et teppe... F.eks når det er litt for varmt for en dyne. Kan brukes å henge på vogna, for at det skal bli mørkere for ungen hvis sola er sterk. Jeg har brukt helseteppet mye, datteren min på snart seks år bruker det innimellom hvis hun ligger og sløver på sofaen. Jeg skal kjøpe ett til, slik at jeg har ett til minstemann også....
mlkt Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 hei skulle skrive det samme som Phantom. jeg har og brukt helseteppe MYE
Lillegull2008&2010 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2007 glemte kanskje å si det var i forbindelse med å ha teppe hengende foran vognåpningen. hvorfor gjør man det når man er inne, f.eks på kjøpesenter..
Phantom´ Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 For å lage "natt" til den som ligger der inne. Jeg har ikke brukt det inne på kjøpesenter, men brukt det mye for å skjerme mot sola som skinner inn i vogna og ned på babisen. Forøvrig kjenner jeg flere som mener at helsetappene bare er noe tull, og aldri har brukt dem... men jeg har som sagt brukt dem mye
Lillegull2008&2010 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2007 takk for svar, jeg skal kjøpe et i dag, og tror nok jeg kommer til å bruke det mye. Kanskje ikke inne på et kjøpesenter for det skjønner jeg ikke hensikten med med mindre det kommer frem en logisk grunn hehe... vet ikke om jeg skrev det istad, men kid og princess har tilbud på disse teppene nå.
Phantom´ Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg liker best de som de selger på babyshop og andre babybutikker. Merket heter bebs. De har liksom litt større hull enn en del av de andre helseteppene, men de koster litt mer enn de på kid og Princess. Holder fasongen veldig godt vask etter vask. Siden vi bruker dem som laken er det viktig at de kan vaskes varmt. Pga fare for bæsj....
Phantom´ Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Forøvrig samme type tepper som de har på de fleste fødeavdelingene
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 Måten helseteppe er sydd på gjør at de varmer veldig godt. Men jeg må ærlig innrømme at det med IDIOTISKE jeg ser er de som går med teppet hengende over vognen.. tydeligvis en ny "trend" nå ??? Hvis man sier det skjermer for solen når vogna står ute?? hvorfor ikke bare snu vognen??
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #11 Skrevet 30. oktober 2007 Her har vi ikke hatt helseteppe, men brukt andre typer tepper. Spiller ikke så store rolle hva du pakker de inn i, men fint hvis de er litt luftig. Til anonym: tepper har blitt hengt forran åpningen på vogna så lenge jeg kan huske, så det er neppe noen "trend". Jeg vil heller gå med vogna riktig vei, enn å gå med vogna hengende bak meg, for det er ikke like enkelt å gjennomføre. Og hva hvis solen kommer inn fra siden?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #12 Skrevet 30. oktober 2007 Da er det vel bare i min vennekrets og familie med barn vi ikke bruker teppe foran vogna eller har problemer med sola... ha ha
Mininni Skrevet 30. oktober 2007 #13 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har lest at det faktisk ikke er så lurt å ha helseteppe foran vognen når barna sover, det er en fordel at de venner seg til dagslyset når de sover om dagen slik at de opprettholder døgnrytmen. Men ellers er det vel smak og behag...
glad i mange barn Skrevet 30. oktober 2007 #14 Skrevet 30. oktober 2007 det er ikke altid for å skjerme for sola at helseteppe henges foran vogna,kan og være for fluer og innsekter ikke ska komme inn i vogna og evnt skjerme for vind,og støv m.m så helseteppe er ikke dumt nei. på kjøpe senteret er det nåk for evnt sterkt lys m.m
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #15 Skrevet 30. oktober 2007 Hvis du har litt større barn som skal sove i vognen vil de jo ut med en gang det skjer noe spennende *utenfor*. Er da veldig greit å henge noe foran, og med helseteppe får de allikevel luft. Hvis du har en veldig liten baby og skal ut i skarp kulde så luner det jo luften litt å ha et teppe foran. Sist jeg var gravid var det en evig diskusjon her inne ang helsetepper, og seff en gjeng som mente det omtrent var det samme som å kvele babyn sin å ha et sånt hengende over vognen. Jeg hadde ingen sterke meninger om dette før jeg fikk barn, men må bare si at jeg har brukt mine MYE både mens baby var liten og nå når gutten min er over 2 år! De er lette, praktiske, tåler det meste og kan brukes til alt fra stelleunderlag når man er på tur til gulpeklut og gardin på vognen. Dessuten er de laget sånn at de kan brukes som isolerende mellomlag under dyne eller inni pose på vinteren, og som en lett og svalende dyne om sommeren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå