Gå til innhold

Da har jeg fått time hos jordmor ikveld.


Gjest

Anbefalte innlegg

å jeg gruer med skikkelig... her helt sikker på at det er dødt eller at jeg holder på å miste...

 

har ikke hatt noen symptomer i det hele tatt. og føler ikke at dette vil gå bra.. jeg leser om alle som er kvalme og trøtte, jeg har ikke merket noen av delene..

 

begynte jo her for to dager siden med bitte litt brunt utflod, hadde enda mindre i går med en ennå lysere brun farge.. .

 

så nå sitter jeg bare her og griner og føler at ingenting går min vei..

 

så ikveld kl 8 da får jeg svaret:( håper så sterkt at dette går bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noe trøst, så har jeg vært igjennom to svangerskap, det ene med full pakke symptomer, det andre totalt uten symptomer. Begge deler er like normalt, sa jordmoren min, men de uten symptomer prater jo ikke så mye om det som de som har masse plager og behov for å høre om andre i samme situasjon :)

 

Og utflod er det nok mange som har, mange som blør i starten på svangerskapet også, uten at det er noe galt.

Det er ogsp helt normalt å være nervøs for at noe er galt i starten på svangerskapet, har vært der et par ganger jeg også

 

Men en klem fra meg, tror nok at alt er i orden, men godt at du får sjekket det opp, slik at du slipper å bekymre deg mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 6+0 idag, så jeg er ganske redd for at d er noe galt...

 

legen ville ikke ta meg inn på ultralyd, men jeg ringte ei privat jordmor som jobber litt på sykehuset og har begynt litt hjemme...

 

både gleder meg og gruer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det går godt! Jeg får bare smøre me me tolmodighet å se ...Blør fortsatt jeg..Men jeg klarer ikke tro at de er over før det har begynt..har jo ingenting smerter heller.. Du er heldig som skal til jordmor..Er det gratis? Kan jeg spør hvor du bor i landet?

 

Jeg føler at generasjonen før oss ikke tar det så alvorlig når det er så tidlig i sk.Jeg har ikke fortalt noe til noen ennå.. Så jeg er litt redd for å få det slengt i trynet at det er sånn som skjer veldig mange.. Det er like fælt for meg uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette er ikke noe gøy i det hele tatt... :( jeg unner ingen å gå å engste seg...

 

jeg bor i stavanger så det er ei jeg skal til der..jeg vet ikke hvor mye d koster , men jeg betaler det jeg må nå bare for å få vite om nurket mitt lever eller ei:).

 

legen jeg var hos iggår val veldig hyggelig og positiv men han vill e ikke sende meg på ul.. men han sa at siden jeg ikke hadde noe vondt så gikk nok dette kjempe fint.. han sa d var veldig mange som hadde litt brunt utflod...

 

men jeg klarer ikke å tenke at d går bra før jeg får se det selv.. så jeg håper hun finner liv i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at man ikke har noen symptomer så tidlig i svangerskapet. Jeg hadde ingen symptomer så tidlig og alt har gått helt fint.

Så lenge du ikke har kraftig blødning og blodet er friskt tyder ingenting på en SA. Det er normalt med skjøre slimhinner i skjeden under svangerskapet og det kan lett bli blødninger av det. Bruk gjerne et speil for å lokalisere hvor det blør fra, det kan berolige deg. De gangene jeg har blødd har det kommet på grunn av tørr og sår skjede.

Ønsker deg lykke til i kveld og venter spent på tilbakemelding om hvordan det har gått med deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for en koselig tilbakemelding...

 

godt å høre at ikke alle har symptomer... høres litt positivt ut da...

 

nei det er ikke mye og det er ikke friskt blod...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har sà medfòlelse for deg!!! men en ting, du vet det kanskje og...men ofte kan det bli befruktet flere egg av gangen og de andre stòtes ofte ut sà det er bare en igjen. Det kan godt henne det er bare det ogsà...at du kanskje fòrst har ventet tvillinger. det er ganske vanlig dette fenomenet. Masse lykke til ikveld..og hàper du deler svaret med oss ikveld. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom, selv om jeg hopper over til 3- timester i morgen.

Jeg hadde det akkura som deg. Hadde brunt (og faktisk ganske mye) da jeg var i 6 uke. Fant ikke liv, så jeg ble bare sendt hjem for å se om jeg blødde det ut. Hadde ingen smerter. Etter to dager ringt legen min meg og spurte om jeg blødde mer eller hadde vondt. Det gjorde jeg ikke. Var på ny UL da jeg var 6+3 for å se om jeg trengte utskrapning, men fant i stedet et bankende hjerte. Fikk en blødning til i uke 9, men det gikk også bra. Er i dag 28+0.

 

DERFOR!!!!

Finner de ikke et bankende hjerte MÅ du ikke gi opp å tro på at det likevel kan gå bra. Ikke sikkert at hjerte er kommet i gang ettersom du er 6 uker. Kanskje det starter om noen dager?

Grip det som er positivt. Blodet er ikke friskt, og du har ikke vondt.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Selv har jeg gått med blødninger mer eller mindre sammenhengende i 3 uker nå. Blør en dag eller 2 så holder det opp tilsvarende før det blir litt blod igjen.....

 

Legen min sa at det er helt normalt å blø så tidlig i svangerskapet. kan være hormonene eller så er det jo noe som skal utvide seg der nede som gjør at man kan få blødninger.

 

Er selv kjempebekymret og har fått UL-time på fredag. Er 6+6 i dag og synes det er ufattlige lenge igjen til fredag....

 

Håper det går bra med deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,føyer meg på i rekken å håper det beste.

Selv e eg 9 uke på vei og blør litt hver gang e e på do. Legen sa dette var helt normalt siden livmoren utvider seg veldig mye den første tiden. Har også mye utfold.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Samme her. har blødd litt til og fra med ca 1,5 til to ukers mellomrom, noen dager i gangen. Har vært heldig og fått UL i uke 5 og 9, så der var alt vel. Verken legen min eller gynekologen vil snakke om blødningene en gang. Mener det er helt normalt. Får ny UL iom en og en halv uke. Er 11 uker nå, og blødde senest i går.

 

Krysser fingrene for deg!! Kjenner veldig godt den ekle følelsen når man ser blod...

 

 

Sandnesjente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...