Gå til innhold

innvendig ultralyd???


mamica

Anbefalte innlegg

Første gagn jeg hører om dette, hva er det for noe, må alle ha det, hørte det var litt ekkelt.Trodde at utvendig med gele på magen og greier var nok..uh...fant ut at jeg er gravid på lørdag og er allerede kjempestressa for alt...er nå i femte uke, skal til legen på neste mandag.Gruer meg for alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innvendig Ul tar man etter som jeg har skjønt, bare om mann ikke er så langt på vei. Jeg var 7 uker på vei og fikk tidlig UL og da blei den innvendig. Gikk super greit, men er klart det er bedre med utvendig.

 

De fleste tar ikke Ul før i uke 18 og da er det utvendig..

 

Lykke til og gratulerer som gravid!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har innvendig ul fram til uke 12 ca, da de ikke klarer og se utenfra magen.

men det er veldig få plasser man får ul på vanlig kontroll.

Og man får sjeldent mere en en ul i uke 17-20, vist alt er normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig UL ser ut som en dildo (den gjør faktisk det) og blir ført opp i deg samtidig kan du følge med på skjermen. Jeg har tatt det mange ganger, det er ikke noe ubehagelig. Det er en fordel å ta innvendig UL i beg av svangerskap for å sjekke at det ikke er xu (svangerskap utenfor livmor) noe jeg har hatt dessverre.

Lykke til hos legen. Det er nok lite sannsynlig at du får innvendig UL, tror det er bare gynekologer som bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innvendig får man nok bare om det er fare for at noe er galt tidlig i svangerskapet eller at man ikke vet hvor langt man er på vei. Jeg skal til innvendig UL fordi jeg brukte prevensjon hele tiden, ikke har hatt mens på lang tid på grunn av det, og derfor ikke har den ringeste anelse hvor langt jeg er på vei.

 

Det ligner, som noen andre sa, på en dildo, men man er stort sett såpass fokusert på skjermen og på om det er liv eller ikke, så min erfaring er i alle fall at man ikke tenker så mye over det som skjer der nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...