Gå til innhold

Trening


Ravn

Anbefalte innlegg

Jeg går og trener på et treningsenter. For det meste trener jeg aerobic, går nå bare på timer der det ikke er noe hopping, bare "low" og step og slikt noe. Senteret har også basseng så jeg tenker at det blir greit å bruke litt senere i svangerskapet (jeg tror jeg er rundt uke 5-6).

 

Jeg trente ikke noe særlig under mine to første svangerskap (foruten turer og lett trim) så jeg har i grunnen ikke noe særlig erfaring med dette. Noen som har trent på denne måten under svangerskap? Aerobic, eller vekter? Hvordan var det? Greit, eller plager? Jeg går rundt med et lite håp om at det skal lette både svangerskap og fødsel om jeg er i god form underveis. Jeg erfarte nemlig at svangerskap og fødsel nr 1 var langt lettere enn nr 2, hvor jeg ikke var i like god form i utgangspunktet (kan jo selvfølgelig være tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lst at trening er ok så lenge man føler seg vel selv.

Unngå støt som i løping, hopping. Styrkeløft der du bruker magen, få alltfor høy puls og bli altfor overopphetet var rådene jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Godt nytt for meg! Jeg kommer til å fortsette med treningen sånn som planagt inntil videre. En styrer jo mye selv i timene. Trening med vekter tror jeg kanskje jeg dropper etterhvert. Når det gjelder høy puls og oppvarming - så tror jeg at det begrenser seg litt selv - en har det jo i bakhodet hele tiden at en skal ta det litt rolig.

 

Svømming tenker jeg må være optimalt - men en skal vel kanskje være forsiktig med å bade i offentlige basseng på slutten av svangerskapet? Må sjekke med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...