Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg gir opp! Veide meg i kveld, og det går bare oppover. Nå viste vekta 99,4. Jeg klarer ikke slutte å spise, og jeg vil liksom ikke heller. Spiser 3- 4 sjokolader hver eneste dag, masse mat og kaker. Hele tiden så tenker jeg at på mandag, da skal jeg begynne et nytt og bedre liv. Etter mitt siste svangerskap gikk jeg opp en god del det første året, og siden har det bare fortsatt. Bare i løpet av denne sommeren la jeg på meg nesten 10 kilo, og den siste uka har vekta økt med to nye kilo. Jeg klarer ikke å si nei takk til junkfood og kaker og godteri, og nå veier jeg altså så og si 100 kilo! Har faktisk nesten doblet vekta mi på to år.. Og det hjelper ikke på motivasjonen at jeg har en mann som mener jeg er flott uansett og som alltid kommer hjem med noe godt. Vi koser oss mye med god mat og annet godt. Føler nesten at jeg blir litt desperat når det kommer noe godt på bordet og jeg bare må forte meg å tømme alle fat.. Jeg klarer å få i meg sånne mengder at jeg ikke helt skjønner det selv. For eksempel kan jeg klare å spise en hel pizza alene. Jeg kjenner ikke at jeg blir mett, så jeg får i meg mye før jeg kjenner at det gjør vondt i magen. Huff, det er flaut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10772972-snart-tresifret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaDa Skrevet 2. november 2007 #2 Del Skrevet 2. november 2007 Veit godt hvordan du har det.. Kjenner meg igjen på det du skriver. Det er for fristende med alt det gode, så man legger slankingen til side og koser seg i stede. Slanking er en evig kamp mot fristelsene. Min samboer mener akkurat det samme som du forteller om din. Han skulle være snill og kjøpte med sjokolade og annet snop til meg. Jeg ønsker å gå ned i vekt for jeg trives ikke med meg selv sånn som jeg ser ut nå. Har liten selvtillitt og føler ikke jeg er så mye verd normale. Jeg måtte til slutt sette foten ned og forklare samboeren min at det betyr veldig mye for meg å gå ned i vekt. Han skjønte meg selv om han liker meg som jeg er. Så nå er det slutt på å kjøpe snop & fet mat og begynne å spise sunn mat. Det finnes veldig mye god mat som er sunn. Her er noen tips: Stek maten i olje i stedet for smør. Bruk sojaolje i stede for saus på ris. Spis ofte, men lite. Mer grønnsaker til middag, mindre kjøtt og poteter. Drikk mye vann!! Spis frukt og grønnsaker i stede for snop. Grønnsaker med dipp er digg:-) Dette veit du nok fra før. Det er veeldig fristende med alt "det gode" i starten, men når kroppen begynner å vende seg til å ikke få alt sukkeret, så blir det lettere. Det blir også lettere når du ser vekta går nedover. Da får du lyst å fortsette:) Det som er mest viktig er at mannen din støtter deg ved å ikke sitter og spiser alt det "ulovlige" foran deg. Husk det er lov å unne seg litt en gang i blandt, men pass på at det ikke blir for ofte for da er det fort gjort å sprekke. Håper du finner motivasjonen og går nedover snart i stede for oppover:) Kanskje lurt å sette seg mål etter en har gått ned en del. Feks kjøpe seg noen fine klær, dra på en reise eller en weekend et sted. Ble litt rotete dette her, Men men... Lykke til dette klarer du:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10772972-snart-tresifret/#findComment-10804461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå