Gå til innhold

Tatovering og epidural

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan det er med tatovering nederst i korsryggen i forhold til epidural-bedøvelse...?? Lest flere stedet at legene vegrer seg for å sette pga fare for fargestoff i ryggmargen, men er det vanlig policy, eller kommer det an på hvilken lege man får..?? noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10772848-tatovering-og-epidural/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket med en lege som fortalte meg at hvis du har tatovering i korsryggen kan være vanskelig å treffe riktig og hvis en lege ikke klarer å sette epidural pga en tatuvering, så bør han levere tilbake legelisensen sin, for da er han ingen verdig lege...

Dette er hva jeg har hørt da..

Fysioterapeuten min sa at det er pga fargestoffene man ikke kan få epidural..

Jeg mener dette bare er tull ,og at det ikke skal ha noe å si..

Spiller ingen rolle for meg..Jeg har tatuvering i korsryggen, men skal ikke ha noe smertestillende..

Jeg har en stor tatovering i korsryggen og jeg fikk epidural med nr 1.

Så det er nok opp til hver lege og hvordan tatovering du har.

Jo det er riktig at grunnen til at enkelte ikke vil setter hvis det er mye farge der bak, er fordi dem kan dra tatoveringsfarget med nålen inn i epiduralrommet, noe som er litt uheldig.Og kan medføre midlertidig lammelse( som ofte går over etter en dag eller 2)

Men jeg kommer til å bli gal hvis dem nekter meg epidural pga tattoen denne gangen siden jeg fikk det med nr 1. Kommer til å bli sinna på legen da ja.hehe.

Så var jeg deg ville jeg ha innstilt meg på at jeg ikke fikk epudural og så bli glad hvis du kan få det. Men uten tvil ville jg ha spurd etter det så fort som mulig.hehe.

Jeg prøver å innstille meg på at jeg ikke får, men kjenner jeg sliter med det denne gangen ja.

Lykke til

Søsteren min har en tatovering nederst i korsryggen, men hun fikk epidural uten problem. Epiduralen settes ganske høyt oppe i ryggen...

Jeg har forstått det sånn at man tidligere var redd for at man kunne dra farge fra tatoveringer med seg inn i ryggraden når man satte epidural, men at de har funnet måter å komme seg rundt det problemet nå. Ring det stedet du skal føde, og hør hvilke rutiner de har der.

Spør i hvertfall ikke fastlegen eller jordmora - det er alt for ofte at de ikke klarer å holde seg oppdaterte på utviklingen i sånne saker...

det var lenge snakk om at hvis man har heldekkende tatoo i korsryggen uten bare flekker hud så kunne man ikke få det for fargeåartikkler kunne bli med kanylen inn i ryggen,men de har i det siste funnet ut at det ikke er noen grunn til bekymring likevel.

de finne uansett ut et bart sted de kan stikke,det ervel få som har hele korsryggen farget

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...