Gå til innhold

Jeg har fått en bitteliten datter !!!


Lillemy-77

Anbefalte innlegg

Hele 3 måneder for tidlig kom vår lille jente til verden...det har enda ikke helt gått opp for meg tror jeg....herregud så rart..hadde egentlig termin 8 januar.

Søndag morgen for 2 uker siden begynte med smerter i rygg/hofter...ble verre utover dagen, ble så ille at vi tilslutt dro til sykehuset på kvelden, og etter ca 40 minutter var hun født...ei bittelita jente på 1160 gram. Helt uvirkelig. Var ikke forberedt i det hele tatt på dette!! Så nå ligger hun i kuvøse, og jeg bor på sykehuset, og blir boende her til hun nærmer seg termin. Snakk om at verden plutselig er snudd helt på hodet!!! Så nå er det bare å håpe at alt går rette veien, og at hun vokser seg stor og sterk. Stakkar lille vennen... Så, alle dere som er gravide her, obs obs dersom vondt i rygg/hofter...hehe...så er dere litt mer forberedt enn jeg var!! ;)

Stor klem og lykke til videre til alle dere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere:=) Det går nok veldig fint fremover men off for et sjokk å komme over!!!

 

Lykke til og en god varm klem fra meg:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg og.Hadde termin 9 januar,men 9 oktober kom ei bitte lita jente til verden.Hun var kun 640 gram .Vi er på sykehuset på 3 uka nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere begge!

Jeg vet at dette er en tøff tid. Hadde selv førstemann liggende en måned på barneklinikken. (Grunnet operasjon i magen) Stå på og kos masse med den lille. Støtt dere til personalet, de er etter min erfaring veldig flinke og hjelpsomme. Håper det vil gå fint med barna fremover.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi...

gratulere så mye til dere begge to og sender dere begge varme gode klemmer:-) dette går bra skal dere se... kommer hjem til jul og koser dere max:-)

masse lykket til til dere begge og lille nurkene deres:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi ja det kom nok litt brått på for dere begge to! Går nok kjempe fint for dere :-) De er jo så flinke på prematur avd nå! Å dere har nok de små knøttene hjemme snart.

 

Ønsker dere begge lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi i alle dager :) Det må være rart ja, men så bra at det har gått bra da !

 

Masse lykke til ! Virkeligheten slår deg nok hardt uansett om den kommer rundt termin eller ikke, men da er man hvertfall litt mer forberedet ;) En grunn til å ikke vente med handlingen til et par uker før termin ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer til dere begge!! Haper al gaar bra fremover!! de er jo saa flinke saa er sikker paa de smaa prinsessene deres kommer til aa klare seg straalende!!

masse klemmer fra meg og lillegutt i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE!

 

Håper alt er bra med dere begge!

Går med masse kynnere, men heldigvis ingen rier =D

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:o)

 

Tuuusen tusen takk for alle koselige svar og lykkeønskninger!!! Lykke til videre alle dere med nurket fortsatt i magen:o)

 

Stor klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til begge mammaene!!!med de beste ønsker videre!!

Kjenne flere som har fått prematurbabyer og det har godt så bra!!stol på dei som jobber på neoavd, de har mye erfaringer og vil hjelpe dere masse i tiden fremover!!håper på oppdatering fra dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Tenk å ha fått en liten alt, da! håper alt står bra til, og at tiden på sykehuset kan bli en fin tid tross at ting skedde så tidlig! Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! Tenk at folk her inne allerede har begynt å føde. Morro og litt skummelt. Selv har jeg bekkenløsning så ryggvondt er en del av hverdagen, og hadde nok blitt veldig overrasket om han hadde kommet nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse! tenk at nå begynner januar barna å fødes, selvom det er tidlig . Håper alt går bra, så får vi andre knipe igjen litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere begge 2!! Håper alt går bra for dere fremover og ønsker dere lykke til med et nytt familiemedlem! Utrolig hvor tøffe disse små egentlig er :) Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Hvilket sykehus er dere på?I dag veide min lille datter 810 gr!Alt står bra til med henne.Vi er på sykehuset i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du spør - vi er vel flere nysgjerrige som lurer på hva som kan forårsake fortidlig fødsel, sjøl om det kanskje ikke er noe spesielt som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere søte jenter, takk for alle fine gratulasjoner!!

 

Giggsi: Jeg er på St.Olavs hospital i Trondheim. Idag veide lille gullet mitt 1270 gram, så det går fremover:o) :o) Oi, enda mindre babyn din ser jeg...hvor mange uker var du på vei v fødsel??

 

Angående hva for tidlig fødsel skyldes, så vet man faktisk ikke hvorfor den starter. Man vet ikke hvorfor en vanlig fødsel etter 9 mnd starter engang!! Hos meg så sa de at de fant noen bakterier i morkaken min, og at det kunne være årsaken, men de vet ikke sikkert. Men infeksjoner mener de er årsaken til at fødselen settes igang i mange tilfeller. Så det som skjer evt neste gang jeg blir gravid, er at jeg testes for de samme bakteriene hvis jeg har forstått riktig. Men det de sier da, er at jenta mi av en eller annen grunn ikke hadde det noe bra lenger inni magen min, så derfor ble fødselen satt igang. Og det er jo godt da, at hun kom ut istedet, når hun har det bedre på utsiden!! Ellers så har vi det bare fint om dagen. Hun er ei tøff lita jente, som snart er 3 uker gammel, og driver å venner seg av all pustehjelp. Blir nok liggende en god stund til inni kuvøsen, så jeg belager meg på julefeiring på sykehuset. Men ååå, som jeg gleder meg til å få henne med meg hjem..

 

Klem alle :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 27.Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og derfor sluttet hun å vokse.Hun måtte ut av magen min for at vi begge skulle kunne overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille sterke jenta! Jeg fikk prematurjente sist sv.skap (6 uker, og selvfølgelig ikke helt sammenlignbart med 3 mndr, før tiden). Det var likevel uventet og hun måtte ha pustehjelp første dagen, samt sondeernæring i 3 uker før hun fullammet. Jeg var selvfølgelig veldig bekymret den første tiden, men hun har absolutt ikke tatt noen skade. De små som kommer til verden blir også store og sterke, men veien fram er litt tyngre, bare det å ligge på sykehus kan være slitsomt for spesielt mor. Ønsker deg lykke til med babyen, hun høres sterk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemy-77

Gratulere med en liten pike som kom så alt for tidlig.

Jeg fikk selv en gutt den 21 oktober 2004 som egentlig skulle være født den 9 Januar 2005. Han var 1110gram og 39cm lang.

Han kom seg veldrig raskt og han ble utskrevet fra prematuren og hjemsendt den 13 Desember så vi fikk han hjem før jul:)

 

Nå er han en stor å frisk gutt på 3 år og har tatt igjen alle på sin alder, han har ingen plager.

 

Vist det er noe du lurer på eller bare vil snakke så er det bare å send meg en melding, vet godt hva du går gjennom nå!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...