Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Del Skrevet 29. oktober 2007 ble fortsatt sykmeldt 40% i dag, formen er fin men er sliten. Men er dette god nok grunn da? Har ingen spesifikke plager men etter to dager på jobb lengter jeg bare etter senga og stakkars eldstebarnet har ei mor som bare bjeffer... da er det godt å kunne gå hjem litt før og ha en rolig dag hvor jeg kam ordne opp i det jeg nedprioriterer dagen før... og ha litt overskudd når jeg kommer hjem. Men alle som spør om formen spør jo seff på mandags morgen når overskuddet er der. Men jeg kjenner at hadde jeg jobbet fullt hadde jeg hatt konstant dårlig samvittighet for babyen og for barnet hjemme, og dessuten for arbeidskolleger som må trø til ekstra med de tunge/stressende tingene, og etter hvert måtte jeg ha syslet med konstruerte/unyttige oppgaver (kalt tilretteregging) for at nav skulle vært fornøyd. Føler at jeg prøver for lite men samtidig vet jeg i alle fall at jeg har god samvittighet for de viktige tingene. Og jobben jeg gjør blir gjort ordentlig... Sender stor klem til dere jenter som virkelig sliter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10771870-hvor-g%C3%A5r-grensa-for-n%C3%A5r-det-er-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-sykmeldt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneSynnøve Skrevet 29. oktober 2007 #2 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei du:) Jeg kjenner meg godt igjen i innlegget ditt - ville bare si det først. Men altså; dine refleksjoner rundt "tilstanden" din forteller meg at indikasjonen for sykemelding absolutt er tilstede - utfordringen for deg fremover vil nok absolutt være å kunne legge fra deg din dårlige samvittighet. Ingen av de rundt deg - verken arbeidskollegaer, barn, mann - what ever - tjener noe på at du sliter deg ut. Og aller minst du og den lille du har i magen. Det hadde sikkert vært lettere for alle dersom det var helt klare og spikra regler for når det er lov å være sykemeldt - men jeg tror, når alt kommer til alt, at vi skal være glade for at det ikke er slik. Ta vare på deg selv! Husk; det er så mange som er avhengige av din eksistens! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10771870-hvor-g%C3%A5r-grensa-for-n%C3%A5r-det-er-lov-%C3%A5-v%C3%A6re-sykmeldt/#findComment-10772171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå