Gå til innhold

April: Tips til kveldslesing?

Anbefalte innlegg

Vi har nå lest Hakkebakkeskogen til hele familens store forlystelse og glede. Morro for liten og store :-/ Anbefales! Alle dyra har personlighetstrekk man som voksen kjenner igjen - og som man ikke gjorde særlig notis av som barn. Underholdende, passe enkelt og koselig var det i hvertfall. Koselig med en historie man fortsetter på kveld etter kveld. Men nå er det altså slutt og jeg orker ikke tanken på å lese Emma og Thomas for ørtende gang.... :-/ Har dere tips til noen annen bok som kan tilsvar Hakkebakkeskogen? Jeg har tenkt litt på Kardemommeby.... Hva annet kan man lese av litt lengre historier? Bør jo være illusteret med noen tegninger også da.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10771764-april-tips-til-kveldslesing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har lydbok av Hakkebakkeskogen som vi har hørt en del når vi er ute og kjører... Hun kan de fleste av sangene allerede, spooky...

Vi leser også en tykk bok med eventyr med Ole Brumm'sk vri, som fenger veldig... Fine bilder og mange historier på rekke og rad, slik at en kan lese enten bare én historie eller flere alt etter hva en har tid til... Maja har begynt å "lese" dem for meg også, så i dagmorges fikk jeg eventyret om pannekaka fortalt av en 2-åring i senga før vi stod opp for alvor...

Kardemommeby er jo en slager på lik linje med Hakkebakkeskogen, men jeg anbefaler deg faktisk å ta en tur på en bokhandel og gå amok!! Har handlet en haug med kjekke bøker disse årene, og satser på bøker med fine farger og detaljerte bilder som fenger til videre samtale. Var i begynnelsen opptatt av at Maja skulle få lese de samme klassikerne som jeg selv ble lest fra, men så leste jeg et stykke om nettopp det, og der ble det sagt at vi måtte huske på at selv om VI hadde stor glede av f.eks. mormor og de åtte ungene og liknende historier, så er mange av dem sterkt utdatert i f.eks. forhold til familieforhold og slikt i dag. Det skrives og gis ut nye bøker hver eneste dag, og svært mange av dem går de gamle kalssikerne en god gang... Så her hjemme blander vi nytt og gammelt, og ser jo at det nye så absolutt har mye for seg!!

Takk for tips! Den med 365 historier skal jeg undersøke nærmere rundt. Fant en bok på nettet som het evetyr for gutter. Bar tittelen var nok til at jeg surfet videre. Egen bok for gutter og for jenter...hmf..... Sånt ville jeg ikke støtte. MEN så kom jeg over den på salg i en bokhandel....rart hva salgspriser gjør med prinsipper gitt.

Boka inneholder mange lettfattelig små "eventyr". Lille digger den. Så da får det ikke hjelpe at mamma var imot dette kjønndele allerede i en eventyrbok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...