Gå til innhold

Flere som SKAL spise selv?

Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Emma blir rasende om hun ikke får spise middagen sin selv med egen skje fra tallerknen UTEN hjelp!!! Det gjelder ikke dessert eller yoghurt - bare middag og grøt. Er jo forsåvidt ok, men hun griser jo noe inni natta! Har nå funnet frem smekke med armer etter storebror (som aldri brukte den - for han var IKKE grisete!)...så da går det jo egentlig greit...men for et temprament da!? Fatter ikke hvor hun har det fra :)

Jaja...blir vel sånn en periode da til hun faktisk blir kjempeflink å spise selv...og da blir det jo egentlig bare lelttvint for oss...da kan alle spise middag samtidig til en forandring :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10771366-flere-som-skal-spise-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo en super egenskap å ha med seg sene i livet da. Bare litt slitsomt når ho er liten sikkert. Men hun blir sikkert superflink.

Leander godtar at vi gir han, men som regel så deler jeg opp middagen i biter som henger på gafflen. Da eter han selv, er så stolt. Det beste som finnes er ostesmørbrød i biter som han eter selv. Da får jeg ikke låne gafflen mellom hver bit en gang. Han tviholder på den, så jeg må putte på biter mens han holder.

Samme som Shanty73 ang. middag, poteter, pasta og grønnsaker blir sortert vekk.... Ofte kjenner han med fingrene på konsistensen om han vil smake på det eller ikke.

Til yoghurt har vi en skje hver, men grøten får jeg gi han uten protester. (Men med en haug lekoklosser foran seg...)

Her skal vanlig mat spises selv. med hendene! ALt går ned da, bortsett fra brokkoli, har blitt så glad i vanlig mat nå, spiste kjempemasse torsk og grønnsaker i forgårs, og masse kjøttdeig, grønnsaker ost og brød i går, men vi får ikke lov å mate henne da.

Fra middagsglass får vi lov å mate, men nå skal hun spise desserten selv, med skje... Griseri, ja veldig! Men veldig sta hun og!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...