Gå til innhold

Silikon og amming?!


heihåå

Anbefalte innlegg

Håper noen kan gi meg litt informasjon i forhold til å ha silikoninplantater og om det kan gjøre det vanskeligere å amme. Har jo hørt at det er fullt mulig å amme allikevel, og at det kun har noe å si på brystets utseende etter man har ammet, håper noen har noen erfaringer og kan dele det med meg!

Takk,takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære anonym, er hormonene stygge med deg?? Som oftes finnes det gode grunner til at folk velger å legge inn silikoninplanater!

 

Til Spent\83 Jeg kan fortelle deg at for meg så gikk dette kjempefint:o) Jeg tror det kan komme litt an på hvor du har arret...hos meg er det under brystet. Når man har arret rundt brystvorten kan man få problemer med tilstoppede melkeganger, men likevel kan det gå kjempefint.Forskjellen er vel at med silikon kan man få en enda litt tøffere start med mye mye spreng når melka først kommer etter 2-3 dager- Men snakk med de på sjukehuset å vær åpen om det. Masser brystene godt i på slutten av sv. å etter fødsel. Mye av sprengen å ubehaget hjelper seg ved massasje og varme omslag /varm dusj o.l. Jeg streva litt i begynnelsen for puppene var så sprengte å lillegutt fikk ikke skikkelig tak for de ble så harde og store. Redninga mi var å bruke skjold (tynne silikonskjold med hull som du legger på brystet) blir som en smokk liksom...de brukte jeg de første 2 ukene..deretter gikk det som en drøm! Puppene ble nesten like fine etter 10 mnd med amming, utifra mine erfaringer ble ikke dette noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, "frøskjærringa". Ja, det var en god grunn til at jeg fikk silikon, så jeg ser ikke på meg selv som en taper, fru Anonym:)

Jeg har arr under brystet som deg, så det var bra. Håper min opplevelse av amming går like bra som for deg, har så lyst til å få det til!

Igjen, tusen takk for svar! Er jo mye man lurer på når det er første gang. Veldig spennende!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...