Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Del Skrevet 29. oktober 2007 er det noen her som skal føde/har født på st olavs og sliter med angst? jeg er livredd, gleder meg ikke over babyen og klarer ikke tenke tanken på at dette skal gå bra og jeg skal få med meg en frisk levende baby hjem!! angsten min sitter ikke i smertene, men jeg er så redd for alt som kan skje! jeg er en person som må ha totalt kontroll, og blir jeg usikker eller mister kontrollen så" friker" jeg helt ut og setter meg i mot, ser jeg at enten leger eller jordmor blir litt usikker så mister jeg selv kontrollen og vet ikke alltid helt hva jeg gjør og kan finne på, er redd jeg skal jobbe i mot kroppen min og sette både meg selv og lille i fare!! min mann sier også han er redd for at jeg skal miste kontrollen, for han vet hvordan jeg er med engang noen blir usikkert og stressende!! skal til samtale på st olavs snart, noen som vet hva som må til for at jeg skal få innviiget ks på grunn av dette? skulle ønske jeg hadde klart å glede meg de siste 10 ukene i svangerskapet, men klarer det ikke så lenge jeg må tenke på at jeg kan sette noen i fare under en evt fødsel!! min kusine mistet babyen sin under fødsel, det gjorde nok ikke at jeg er mer positiv på en vaginal fødsel heller!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10770318-f%C3%B8dselsangsks-p%C3%A5-st-olavs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har ikke født på St.Olav, men har fått innvilget planlagt ks pga fødelsangst og en dårlig fødselsopplevelse bak meg. Jeg tror nok at hvis formidler at du ikke klarer å glede deg over babyen, og at du er livredd for at du ikke skal få med deg en levende baby hjem, tror jeg nok de vil ta deg veldig på alvor og vurdere om du skal få ks. Jeg fikk innvilget ks på grunn av mange ting, men jeg fortalte også at jeg var redd for at babyen min skal dø under vaginal fødsel, at jeg selv skal dø under fødsel og at tanken på vaginal fødsel stresset meg så mye at jeg ikke klarte å glede meg over graviditeten. Det har nok mye å si hvem du snakker med på fødepoliklinikken, og hva slags policy sykehuset har angående å gi planlagte ks, men jeg håper det ordner seg for deg. Jeg vet selv at det ikke er godt å ha fødselsangst! Nå har jeg 8 uker igjen av svangerskapet og kan endelig glede meg og slappe av. Ønsker deg lykke til med samtalen, og håper du får innvilget ks! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10770318-f%C3%B8dselsangsks-p%C3%A5-st-olavs/#findComment-10772273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #3 Del Skrevet 1. november 2007 Hei, Jeg fikk tvillinger litt over en måned siden i St. Olavs. Jeg gruet meg veldig tross at jeg har født vanlig 2 ganger før. Også skulle det bli en setefødsel. Hjelp, tenkte jeg!! Jeg gikk i samtaler flere ganger og sa at jeg ikke kommer til å klare dette, men først følte jeg at de bare bagateliserte dette. Jeg spurte til slutt at må jeg føde vanlig og at hvem som kan i så fall bestemme over meg?? Og hvem som tar ansvaret hvis noe skulle skje med babyene under fødsel? Da fikk jeg svar at ingen kan bestemme over meg og at jeg fikk ks hvis jeg ville det. Men før vi kom til ks dato så la babyene seg til tvers og de "måtte" forløses ved ks. Det ble ks og alt gikk superbra! Jeg gikk til dusjen samme kveld og følte meg i fin form. Stå på dine krav er rådet mitt til deg, det er du som bestemmer! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10770318-f%C3%B8dselsangsks-p%C3%A5-st-olavs/#findComment-10796940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå