Gå til innhold

noen som kan hjelpe med en strikkeoppskrift på sitteunderlag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som kan toves? hvor tykke pinner, hvor mange omganger, og hvilket garn? gjerne sitteynderlag med hank på, eller tråd til å rulle det inn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du legger opp ca 120 masker med dobel tråd,så er d bare å strikke of strikke til du synes du har fått det stort nok.. jeg brukte fritidsgarn. jo større nr på pinnen du bruker,jo fortere går det. tro jeg brukte nr 6 eller 7. når du har strikket ferdig,er d bare å å strikke en brei passe lang tapp som du syr på derdu vil ha handtak. så inn i maskin for å tøve d:) tror foresten jeg brukte 6 nøster,men synes d ble litt lite,så jeg vil kansje anbefale 8 nøster.. dersom du ikke vil bruke fritidsgarn kan du bruke uansett annen type på garn som kan tøves. men undersøk i butikken om d kan tøves før du kjøper :) lykke til:)

• 2 uker senere...
Skrevet

men hvor langt må jeg strikke? slik at det ikke blir for lite sitteunderlag!!

Skrevet

Tovet sitteunderlag av Impression

250 gram Impression

Pinner nr 9 eller tykkere

Legg opp 60 masker med dobbelt garn.

Strikk striper eller andre mønstre i flere farger, eller ensfarget. Det blir fin melert effekt hvis du strikker to forskjellige farger sammen, enten i samme fargetone, eller med kontrastfarger.

Strikk 80 omganger.

Jeg bare knytet trådene sammen i siden før jeg tovet underlaget i vaskemaskinen på 40 grader. De tovede endene klipte jeg av etterpå. Hvis du ønsker å feste dem først, kan du gjøre det.

Slik ble det ferdig tovet, ca 40 x 30 cm.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette høres moro ut! Bare vasker dere det på 60c i maskinen og så blir det tova?

Skrevet

Lurt å legge noe sammen med det som skal toves i vaksemaskine, for eksempel et håndkle eller en olabukse. Da får det noe å "arbeide mot".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...