elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 som kan toves? hvor tykke pinner, hvor mange omganger, og hvilket garn? gjerne sitteynderlag med hank på, eller tråd til å rulle det inn
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 hvis du legger opp ca 120 masker med dobel tråd,så er d bare å strikke of strikke til du synes du har fått det stort nok.. jeg brukte fritidsgarn. jo større nr på pinnen du bruker,jo fortere går det. tro jeg brukte nr 6 eller 7. når du har strikket ferdig,er d bare å å strikke en brei passe lang tapp som du syr på derdu vil ha handtak. så inn i maskin for å tøve d:) tror foresten jeg brukte 6 nøster,men synes d ble litt lite,så jeg vil kansje anbefale 8 nøster.. dersom du ikke vil bruke fritidsgarn kan du bruke uansett annen type på garn som kan tøves. men undersøk i butikken om d kan tøves før du kjøper lykke til:)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 men hvor langt må jeg strikke? slik at det ikke blir for lite sitteunderlag!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Tovet sitteunderlag av Impression 250 gram Impression Pinner nr 9 eller tykkere Legg opp 60 masker med dobbelt garn. Strikk striper eller andre mønstre i flere farger, eller ensfarget. Det blir fin melert effekt hvis du strikker to forskjellige farger sammen, enten i samme fargetone, eller med kontrastfarger. Strikk 80 omganger. Jeg bare knytet trådene sammen i siden før jeg tovet underlaget i vaskemaskinen på 40 grader. De tovede endene klipte jeg av etterpå. Hvis du ønsker å feste dem først, kan du gjøre det. Slik ble det ferdig tovet, ca 40 x 30 cm.
camosilla Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Dette høres moro ut! Bare vasker dere det på 60c i maskinen og så blir det tova?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Lurt å legge noe sammen med det som skal toves i vaksemaskine, for eksempel et håndkle eller en olabukse. Da får det noe å "arbeide mot".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå