Gå til innhold

Her jeg bor så spiser vi pannekaker og TOMATsuppe. Hvilke tradisjoner har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp med tomatsuppe først, så pannekaker med blåbær syltetøy og sukker..

Fikk skikkelig lyst på pannekaker nå..

Skrevet

vi spiser pannekake med bacon,sukker, blåbærsylte pluss at samboeren min og familien er vant til å ha potetstappe inni eller ved siden av.... pluss at vi spiser ertesuppe til..

vi bor i fræna i møre og romsdal

Skrevet

Romerike: Pannekaker med div syltetøy og sukker og tomat- eller aspargessuppe først. :o)

Skrevet

Østfold ....

Her er det først pannekaker med sukker evt. syltetøy, også TOMATSUPPE med makaroni...yum yumm...

Skrevet

Jeg er fra Bærum, og jeg har vokst opp med:

Tomatsuppe med makaroni først, og så pannekaker med blåbærsyltetøy eller sukker og sitron/lime. Helt nydelig!!!

Skrevet

Jeg er fra vestlandet og har pannekaker med bacon til middag,mens vi har noe søtt om pannekakene er til kveldskos. -sultetøy el sukker.. eksen er fra England, de har sukker og appelsin på.mens svigers er fra nordnorge og har potetstappe og fisk inni... skummelt, men supergodt;)

Skrevet

pannekaker med sukker og bacon bare,ikke noe suppe eller andre rariteter til;) hehe..

Trønder jeg da.

Skrevet

Er fra østlandet. Tomatsuppe med makaroni først, og EGG som tilbehør selvsagt. jeg foretrekker ekstra makaroni oppi og mye egg. Pannekaker med blåbærsyktetøy, evt sukker, til dessert. Tynne, fine pannekaker er jeg vant til.

Er ikke vant til bacon på pannekakene. Men det er jo godt det også.

Skrevet

Så rare dere er! Hehe! Neida.. Jeg er vant med bare pannekaker, uten noe som helst før. Bare med sukker og syltetøy på!

Skrevet

pannekaker med grønnsaksuppe,eller tomatsuppe, å seff stekt flesk

Skrevet

fra finnmark da:)

Skrevet

bergen her,,,

pannekaker til middag da har vi bacon til....

panneskaker til desert eller kaffi:

syltetøy eller is, har sett noen bruke rømme...sukker...

Skrevet

Hvis panneakene er middag har jeg enten ertesuppe, eller bacon og stekt sopp (soppen var min egen idè, men er nå blitt adoptert av alle som har smakt det....)

Hvis pannekakene er dessert, har jeg syltetøy og rømme, bær og krem, is eller sukker til...

Vet at mange har syltetøy på når de bruker dem som middag, for meg blir det helt rart... søt middag...*urk* ikke noe for meg

Er fra Stavanger, men tror ingen av "mine" varianter er spesielle for landsdelen...

Skrevet

er oppvokst med fleskepannekaker og tomat suppe ,jeg kommer fra oslo,men min mor kommer fra valdres og jeg tror det er ganske vanlig der.:)

Skrevet

vi spiser pannekaker med tomatsuppe med mararonni oppi. eller en hvilken som helst annen suppe. men ikke noe bacon/flesk, fordi det liker ikke kroppen min noe særlig:P men på pannekaken har jeg sukker/bringebærsyltetøy/blåbærsyltetøy på! nam nam nam:) det er nok fett for kroppen min det;p (vet at sukker ikke er fett, men det blir lagret som det). hilsen oslo

Skrevet

helt sjokka jeg : O

aldri hørt om hverke bacon eller suppe til pannekaker!!

Hehehe.. dette var rare greier!!

spiser bare pannekaker med syltetøy og sukker jeg!!!

er fra vestfold...

*fortsatt litt sjokka også *

Skrevet

vi har ingen ting til utenom sukker eller syltetøy. bor på sørlandet

Skrevet

hehe... det er sånn det skal være!

Skrevet

Huff, mye rart her ja, ble litt småkvalm jeg, hehe...

Bare sukker eller syltetøy her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...