Gå til innhold

Hva synes dere om Ada?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har dere noen forslag til navn man kan kombinere med? Jeg syns Ada-Marie er så flott, vet ikke om dere er enige men:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ada er fint, Ada Marie går fint sammen. Jeg liker ikke bindestrek mellom navn.

Ada Elisabeth

Ada Elise

Ada Eline

Ada Johanne

Ada Sofie

Skrevet

Jeg synes Ada er et utrolig fint navn, men hvorfor "ödelegge" det med å ha et navn i tillegg?

Alle er så utrolig opptatt av å ha dobbeltnavn.....hvorfor?

Ada er jo så fint helt alene. Mulig jeg er påvirket for bor i Sverige og her er det vanlig at man bare heter Ada...

Skrevet

helt enig med merlen27.mai.08

hvorfor er det så mange som spør etter hjelp til navn nr to??Om man har funnet et navn man liker,hvorfor i alledager skal man ha et til,bare for å ha et?

Så,nei! Har ingen forslag på et navn som passer til ada..det er finest alene!!

Skrevet

Ada er kjempepent, men det er litt kort - så synes godt du kan ha to navn. Dessuten er Ada et ganske populært navn, så det kan være greit å ha to navn å velge i dersom det er flere i klassen som heter det samme.

Ada Cecilie

Ada Sofie

Ada Marie (fint)

Ada Helene

Ada Elisabeth

Skrevet

For bindestreksnavn gjelder at de skal uttales med trykk på det første navnet. Jeg antar at det ikke er din intensjon å kalle barnet for ADA-Marie, men Ada-MARIE? Hvis det siste er tilfellet bør du droppe bindestreken.

Skrevet

Er det riktig?

Bindestreken er vel der for å vise at begge navnene alltid skal brukes sammen, nesten som ett navn. Trykket er avhengig av navn og dialekt.

Skrevet

Til deg over her: Bindestrek markerer som du sier at navnene er ett, men med bindestrek følger også nevnte uttaleregel. At mange velger å overse dette er en annen historie...

Skrevet

Har foreslått det før, Adalone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...