Gå til innhold

Marica

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det navnet?

Ønsker mange svar! På forhånd - TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, synes ikke noe om det. Jeg heter selv Monica, og søsteren min heter Mari. Synes Marica høres ut som en dårlig kombinasjon av de to navnene:P

Skrevet

Lite pent...sorry

Skrevet

Skal det uttales med k bør det også skrives med k, og da er det da ikke så dumt :)

Skrevet

Uttales med K ja. Ikke pent altså?

Skrevet

Synes det er helt ok. Kjenner selv ei som heter Marcia - det er penere synes jeg.

Skrevet

Marika er fint nok, tenker på den svenske skuespillerinnen. Men Marica går ikke, det ser dumt ut og man kan lure på om det uttales Marisa. Bare tenk på navnet Maurice som jo uttales med s.

Skrevet

Tullenavn. Hvorfor ikke bare ta Marita eller Mari eller et vanlig navn?

Skrevet

Jeg synes det er fint, liker det best med k, men det er jo rent kosmetisk, forsåvidt.

Skrevet

Skulle ungen noen gang til et spansktalende land er det kjekt å vite at "marica" der betyr homse...

Skrevet

Homse på spansk, så nei..- fysjom!

Skrevet

Takk for mange innlegg. Homse på spansk? Aldri hørt om.. Hmm, da fristet navnet enda mere, haha. Synes navnet er fint jeg. Kaaanskje det blir ei lita Marica/Marika på oss?

Skrevet

marieke / marieka er et hollandsk navn, kjempefint syns jeg.

ser ikke hvorfor man ikke skulle kunne stave det marika / marike på norsk. men ville ikke stavet med c jeg heller.

Skrevet

Ikke finn på Marica, det blir problematisk. Altfor mange snakker spansk. Jeg synes derimot at Marika er veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...