Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Prøver å forstå dette med utregning av foreldrepenger, er litt forvirret; har vært vikar nå siden januar, 100%, men lønna har variert litt fra mnd til mnd - så etter det jeg har forstått så skulle altså foreldrepengene da utregnes i fra de de beste månedene der, så lenge jeg hadde jobbet 6 av 10 måneder (???) Fikk tilbud i dag at jeg om fast stilling fra 1.nov. Har termin 19.01-08, altså går jeg ut i permisjon i slutten av året. Nå som fast vil jeg da få fast lønn, og denne kommer jeg da til å motta 2 ganger før permisjonen, SÅ: hvordan blir det da utregnet? Vil jeg få i forhold til min nye, faste lønn, eller tar de de beste månendene?? Håper noen kan hjepe meg!! Super-takknemlig for alle tilbakemeldinger!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Ifølge regelverket står det at hvis du har fast lønn og fast månedslønn skal det tas i den siste måneden før du går ut i permisjon og regner med det kommer til å gjelder for deg. Venninna mi hadde en 80 % stilling og gikk opp til 100 % en måned før hun gikk ut i permisjon og hun fikk fødselspenger etter 100 % stillingen.
Herkules Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Det er de 4 siste ukene (ev siste mnd) før du går ut i perm som skal være grunnlaget. Er dette veldig avvikende fra inntekten i forkant kan det bli aktuelt å se på en lengre periode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå