Gå til innhold

Noen som har fått satt inn spotter i taket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bygger hus nå og skal ha endel spotter i taket... Har en bekjent som er elektriker som kanskje skal ta det.

Men er det virkelig så dyrt som han sier? Koster det virkelig 1200,- pr spot med installering? Altså 30 spotter (a 99,-/stk) x 1200,-

???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp er nok det desverre..en kompis av oss er elektriker og han sa ca 1000-1200 kr per spott.

Skrevet

Jupp det er kjempedyrt!! Da vi bygde huset (3 år siden) skulle elektrikeren ha 1000.- + moms for å gjøre det.

Vi har også en bekjent som er elektriker, og fikk gjort det nå for ett par mnd siden. Tror vi ga 6000.- for 12 spotter (svart ja...)

Skrevet

vi har gjort det selv. kom på 3.500 for 16 spotter pluss alt annet nødvendig utstyr. nå er det jo ikke godkjent her. men det går an å legge opp alt selv og bare få en eletriker til å koble på det eletriske. blir myye billigere da.

Skrevet

Ja, det stemmer altså...?!

Men, herregud, hvorfor er det SÅ dyrt?

Skrevet

Er dyrt ja... men kjempe fint!

Krever jo litt jobb da, så er ikke gjort på 1-2-3.

Og utstyret er jo heller ikke gratis.

Skrevet

Det er vanvittig mye arbeid! Elektrikeren vår anbefalte at vi gjorde mest mulig selv, så skulle han ta seg av det vi ikke hadde lov å gjøre. Og enda vi hadde åpent råloft over der de skulle være, var det skikkelig skitarbeid!!

30 spotter var veldig mye da? Hele huset?

Skrevet

Vil elektrikeren deres skrive sitt navn ansvarsretten da? Det ville nemlig ikke vår, i tilfelle det skulle skje noe...

Ja, det blir stort sett hele huset... Vi gjorde det i vår gamle leilighet, 18 stk, og han som gjorde det brukte 2 dager!

Skrevet

PÅ ansvarsretten, mener jeg :o)

Skrevet

Ja, vi har ikke gjort annet enn grovarbeidet vi altså, alt elektrisk er det han som har tatt seg av... men vi gravde oss ned under isolasjon, strakk ledninger osv, mens han kobla og sjekka. Seriøs mann ja, ikke svart arbeid eller noe.

Skrevet

Herregud! Når jeg leste denne tråden priser jeg meg herved usigelig lykkelig for at pappaen min er elektriker og har gjort dette for oss. Vi har da bare betalt for spotene og for kabler og div. ikke noe for arbeidet. Om man da altså skulle ha spotter på stue, kjøkken, bad og i gangen (f.eks), kunne det jo lett ha kommet på 30 000 kroner!

Helt månebedotten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...