Gå til innhold

JA da har jeg testet...


tussemor <3 <3

Anbefalte innlegg

og jeg er gravid!!! :):) Er i lykkerus :o)

 

Dette er min første graviditet, så jeg har masse spørsmål og ting jeg lurer på, jeg tar folat, og er forsiktig med enkelte matvarer, er det noe annet jeg skal tenke på nå helt i starten?

Skal til legen for å få det bekreftet på onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! vet du ca, hvor langt du er da? Har selv tatt to negative tester, men føler det er noe likevel... Vet bare ikke hvor tidlig utslaget på testen kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye:)

 

det du ikke burde spise er i værtfall rosbiff, rødt og rått kjøtt. og spekemat. ellers så tror jeg du kan spise det meste:)

 

er selv gravid med min nt 2:) har en sønn som blir 6 i april, og blir mamma til et lite gull til den 23mai:) er 10+4 i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste også en ting her man skal være forsiktig med, og det er visst myke oster.. Som Brie, og disse andre smøreostene. Man KAN spise dem, men da skal de være ferskest mulig. Ost får en typr bakterieflora ved "modning" som gravide ikke bør ha.

 

Ellers: VÆR, OG LEV SOM DU GJØR IDAG!!

Graviditet er ikke en sykdom!!! Bare masse kos! (som regel) =)

 

De selvsagte tingene jeg ikke gadd å nevne var jo røyk og alkohol..

 

Jeg er gravid med min nr 2 og venter baby sankthans helgen. =)

 

Jeg har drukket kaffe, spist godteri, og levd livet forrige svangerskap, og drakk selvfølgelig masse vann! (anbefalt er 2-4 liter pr dag) Variert kost, VASK ALLE GRØNNSAKER!

Fikk en stor velskapt gutt, som hadde hatt det veldig fint i mammas mage. Det med godis må man jo spise innenfor rimelighetens grenser

selvf. Men det er viktig at du koser deg og har det bra!!

 

Gratulerer og masse masse lykke til!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...