Gå til innhold

1åring og Mentholatum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår er så tett i nesen stakkar. Vi sloss både med nesesuger og nesedråper. Tenkte jeg skulle prøve noe nytt, og kjøpte en tube Mentholatum. Leser på pakken at det advares mot bruk på små barn. Noen som kan fortelle meg hvorfor? Fikk dette selv da jeg var liten, for å løsne litt opp...

Noen som har andre tips til hva vi kan gjøre for at hun skal få det bedre, og ikke minst sove natten igjennom?

Sengen er allerede hevet ved hodet...

Skrevet

Smør menthollatum på Kleenex som du ligger rundt hodet til barnet når det sover. Eller på lommetørkle.

Venninna mi dekorerer sprinkelsenga med kleenex som hun fester med klesklyper rundt omkring!

Skrevet

Mistenker at det kanskje kan være fordi det er såpass sterkt.. Kan ikke skjønne at det kan være farlig men. Er vel kanskje det at du ikke må få det nærme øynene f.eks. Da svir det godt, og tårene renner:) Men det var en god idè istedenfor å krangle med nesesprayen! Kopierer den:)

Skrevet

Vi pleier ta bittebittebittelitt mentholatum på fingeren vår og smøre bittebittelitt under nesa til vår 1-åring når hun er så tett at hun ikke får sove, å det hjelper som bare det !

Men det er jo kjempesterkt så ta bittelitt på deg selv først så du får kjent selv på mengden, er så utrolig lite som skal til før det blir for sterkt !

Snuppa vår reagerer ingenting når vi tar det på, hadde ikke gjort det om hun hadde begynt å gråte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...