Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har hele tiden tenkt at det er mensen som er i ulaget etter jeg fikk baby i april.. så er jeg gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Før jeg fant det ut så syntes jeg egentlig ikke at det var krise å bli gravid igjen så fort, nå føles alt mer alvorlig. Kan ikke bruke denne permisjonens permisjonsgrunnlag, og har ikke fast jobb (men de vil veldig gjerne ha meg tilbake), så må jeg si at jeg er gravid igjen.... ai ai ai ai.. rødmer med tanken.. Blir nok kjempeglad når sjokket har lagt seg, men akkuratt nå er jeg mest bekymret. Ikke jobb, ikke tatt folat, har ikke lyst å gå til legen (har angst for fastlegen min). Hvor lenge syns dere at jeg kan vente med å gå til legen? De gjør jo lite de første 3 mnd uansett, etter som jeg husker. Har jo vært gravid 2 ganger før men akkuratt nå er hjernen helt blank. ... og magen er et europakart av strekkmerker fra før av, nå bikker det vel verdenskart.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10768027-det-g%C3%A5r-ikke-an/
snartmammatil2! Skrevet 29. oktober 2007 #2 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kan tenke meg det er litt av et sjokk,ja... Men tenk så gøy det blir for barna å være så tette! Komme til å få masse glede av det senere! Akkurat det med ikke fast jobb, kan jeg tenke meg ikke er noe særlig. Men det skal jo ikke ha noe å si om du er gravid. Så kryss fingrene for at de likevel vil ha deg tilbake! Dersom du ikke har lyst å gå til legen din, så velg andre å gå til! Jordmor, annen lege, gynekolog etc. Ikke gå til noen du ikke føler deg trygg på! Masse lykke til! Dette går nok kjempefint! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10768027-det-g%C3%A5r-ikke-an/#findComment-10770852
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #3 Del Skrevet 29. oktober 2007 På NAV sine sider står det at fødselspenger gir grunnlag for ny beregning av fødselspenger! Har ei venninne som gikk fra permisjon til to mnd sykmelding før nr to ble født, og hun fikk full pott også i permisjon nr 2... Greit å slippe å bekymre seg for økonomien i tillegg til ny baby! Og hvis du går tilbake til jobben din - IKKE fortell at du er gravid med det første. Det gjorde jeg - i prøvetiden - og ble aldri ansatt. Vi hadde et godt forhold, og jeg skjønner på en måte at de ikke ville ansette meg, men etter å ha tenkt meg om i ettertid så burde jeg venta med å fortelle det til ansettelsen var i boks... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10768027-det-g%C3%A5r-ikke-an/#findComment-10771051
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for god trøst:) Ja det blir sikkert kjempekjekt for ungene, har alltid villet hatt mer enn to unger, men det kom litt fort. Mannen min er helt lamslått, vi måtte prøve på sistemann, ikke forskrekkelig lenge, men det gikk vel 5 mnd prøving før det satt da... kanskje psyken faktisk har noe å si, for nå var det jo ikke i tankene mine i det hele tatt å bli gravid. Men så ble jeg litt nervøs på om vi hadde vært litt for uforsiktige... og det hadde vi jo.. Ang fødselspenger, hvis jeg skulle kunne bruke det permisjonspenge grunnlaget jeg har nå, måtte jeg blitt gravid før småtten var 6 mnd... han er snart 7... så akkuratt ikke. Må ut i jobb minimum en mnd før termin.. Og da tipper jeg at jeg ikke kan lyge av meg magen:) Vil være 7 mnd da ca tror jeg.. Så jeg tror jeg må si fra. Men sjefen min er kjempegrei, og jeg tviler sterkt på at hun klarer å gå fra ordet sitt om at neste faste stilling går til meg (jobber innen helsevesenet, så de er jo vant med svangerskapspermisjoner, kvinnedominert:) Men at jeg kommer til å synes det er pinlig å si fra, ja.. og jeg savner jo litt jobben min, men samtidig.. går dette bra så får jeg jo et lite gull til.... kanskje jente? har to gutter fra før på 3 og 0,5 år:) men har bestemt meg for å prøve å ikke si til noen at jeg er gravid før jeg nærmer meg 3 mnd, klarer jeg sikkert.. ikke.. er lausmunna som tusen.... OG skifte lege burde jeg gjort for lenge siden, men det er umulig å få en annen fastlege her, det er ingen ledige... og jordmora i kommunen er ikke aktuell å gå til.. tror jeg ringer en privatklinikk imorgen som jeg har gått til før for å slippe å ta gyn hos fastlegen min.. jaaa vet at jeg bør finne meg en ny fastlege Men så får jeg ikke til å mase og tvinge fastlegekontoret til å finne en ny til meg.. faktisk ganske slitsomt å tenke på.. Det som er verre er at jeg har litt angst for at jeg ikke har tatt folat.. må ut å kjøpe i morgen den dag.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10768027-det-g%C3%A5r-ikke-an/#findComment-10773167
magj Skrevet 8. november 2007 #5 Del Skrevet 8. november 2007 Det går nok bra uten folat. Gå på besøk på jobben sammen med den lille babyen nå før du sprer nyheten, kanskje det får litt fortgang i ansettelsen når de ser deg. Så slepper du å vente til 7 mnd og det er synlig. Ang skifte av fastlege, kan du gå inn på www.nav.no klikk på F for fastlege. Du kan få oversikt over ledige leger uten å logge deg inn. Når du skal skifte er det bare å logge seg inn og skifte. Veldig enkelt og greit, uten å måtte mase på noen eller føle du svikter gamlelegen (det er jo ikke ansikt til ansikt) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10768027-det-g%C3%A5r-ikke-an/#findComment-10862051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå