Gå til innhold

holdninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff, jeg blir skremt når jeg ser mange av innleggene her, for det er faktisk et slikt samfunn vi lever i. røykerne blir sett ned på og stigmatisert. det er mye usaklighet her, og jeg er redd det er slik holdningene er blant befolkningen. jeg slutta å røyke i svangerskapet, men begynte igjen noen uker etter han ble født. avhengighet sitter dypt i oss, og det er ikke bare å knipse så er vi kvitt den. det skal mer til en som så. og å si at folk er dumme og teite som røyker er en tragedie, og sier mye om modenhet hos folk. vi lever i et samfunn hvor man hele tiden skal være velykka, samtidig ser vi at flere og flere sliter med angst og depresjon. det er så typisk norge og janteloven. det er et stort press på folk, og av og til føler man behov for å ta ut følelsene på noe, som bl.a. røyk. men jeg røyker i skjul, og har kjempedårlig samvittighet for at jeg røyker. hvorfor har jeg det? selvsagt på grunn av holdningene til flertallet i samfunnet. er det et slikt samfunn vi vil ha? hvor vi tror vi har rett til å dømme andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er faktisk enda mer viktig og kutte ut røyken etter fødsel også. giften sitter seg i klær, hår, hud, i melken din...og veldig mange som krittiserer de som røyker i svangerskapet, fordi at de har klart og slutte, men begynnt på an igjen etterpå... skjønner ikke meg på folk som klarer og sitte seg selv så jævla høyt...og lurer seg selv til og tro at de er "bedre" fordi at de klarte og slutte under svangerskapet.. haha... la de lure seg selv.... enig med deg HI.. du skal ikke dømme andre....

Skrevet

Dette er jo helt latterlig; giften sitter i klærne he he. Vet du at vi lever i et så rent samfunn at våre barn får skader av dette. De siste årene har asma, allergier stadig økt. Da røykegenerasjonen hadde små barn hadde vi nesten ikke hørt om asma og allergier var svøært sjelden. Har ikke hørt at noen har blitt skadet av de såkalte giftstoffene som er så fæle mot barnet. Da burde vi heller ikke bruke vaskemiddler, ulike rengjørongsspray, parfyme,kosmetikk osv. Jeg har sett jordmødre og leger har stått ute å røyke, rart de ikke har tatt liv av babyene, for å ikkesnakke om hva babyene får i seg gjennom å være på et sykehus. Mange eldre dør av smitte på et sykehus. Nå får du jammen gi deg, dette blir så latterlig at jeg må bare le.Kan du ike gi et eksempel der en baby har tatt skade av et slikt giftstoff. Jeg skal si deg at til og med er det lov for de som jobber i småbarnsavd i barnehage å røyke, rart disse barna ikke er kjørt til sykehus he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...