Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 når man må gå ut av arbeid pga graviditeten tilsier det kan man da velge sykemeldig eller svangerskapspermisjon... jeg skal ha tvillinger og vil da sikkert automatisk bli tatt ut av arbeid rundt jul.. men siden jeg har brukt opp sykepengene på 12 mnd lurer jeg på om det går an å søke svangerskapspermisjon i stedet...???? om ikke blir jeg jo gående på rehabiliterings penger på 60% resten av svangerskapet og da taper jeg sykt med foreldrepenger... noen som vet eller har vært borti lignenede?? jeg jobber 60 % nå og har gjort det i 2 mnd.. resten har jeg rehabiliteringspenger for...fra november skal jeg jobbe fullt ettersom jeg vil prøve å øke foreldrepenger stønaden.. klarer jeg jobbe fullt fram til jul så har jeg 2 mnd med full sykelønn... 2 mnd med 60% lønn og 2 mnd med 100% lønn......
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Du mener kanskje svangerskapspenger. Dette er noe man får om jobben er farlig mens man er gravid. Slik som når man jobber med giftige materialer, er flyver etc. Ikke på grunn av at man venter tvilinger. Da bir det sykemelding.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 ja det vat jeg.. men jeg har en tung fysisk jobb på et oljeraffeneri.. vet man ikke får det bare fordi man venter tvillinger.... men på et slikt annlegg er det en del gasser og stoffer som kan være skaldlig for fosteret om jeg skulle være uheldig å få det i kroppen..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Men da burde du kanskje ikke være på jobben nå heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå