Gå til innhold

gruer meg til duotest

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HEI

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, men tenker likevel at denne testen er viktig for å "avdekke" om det kan være noe galt med fosteret. Jeg er selv 9 uker på vei, og skal til DUO test om en uke. Er 39 år, og jeg er ikke i den misnte tvil om at jeg vil benytte meg av teknologien som finnes. Hva vi velger å gjøre videre når svar fra Duo-test foreligger får tiden vise..........Sist jeg var gravid (da jeg var 35) var det ikke noe fokus på ulike tester, kromosonavvik etc................så det er ikke noen tvil om at vi blir påvirket. Men prøv og glem alt annet enn gleden over det som spirer og gror. Det er et tilbud til oss "gamle-kjerringer".........og ikke annet enn til å hjelpe oss å gjøre umulige valg enklere. Lykke til!! Du skriver kanskje litt senere om hvordan det hele var?? Jeg er kjempespent. :)

Jeg er 39 år og venter mitt 4. barn. Kjenner meg igjen i det du skriver; klart jeg også var urolig, men det er også trygt å vite at man blir litt ekstra "tatt hånd om". Nyheten om at en liten spire var på vei holdt vi for oss selv helt til vi fikk svaret fra duo-testen, sånn i tilfelle... Og det var mange tanker om "dersom, atte, hvis og men..". Da vi fikk svaret, som var veldig bra, så følte jeg meg plutselig gravid og begynte å glede meg.

Lykke til med testen din i dag. I kveld vet du så mye mer :-)

Jeg er selv 43 år og skal til veiledningssamtale om 2 uker. Føler meg foreløpig ganske rolig, men vet jo ikke hvordan jeg vil reagere utover i svangerskapet, og spesielt i ventetiden før en får resultatene.

Ønsker deg lykke til med testen i dag! Fint om du kan oppdatere oss med hvordan det går og hvordan du opplevde det.

Hei du

Fyller 38 to måneder før termin, og var inne til duo-test i begynnelsen av oktober. Var i utgangspunktet klar for IKKE å ta testen. Følte meg veldig avslappet til både alder og graviditet. Men, vi valgte nå etter timen med genetisk veiledning å gjennomføre testen. Blodprøve samme dag, UL en uke etter. Var heller ikke nervøs i tiden mellom blodprøve og UL. Etter en vurdering av disse prøvene (samme dag som UL), hadde jeg like stor sjanse til å få et barn med kromosomfeil som en 15-åring. Tror du slipper mange uker venting på resultatene. Vi fikk som sagt svar på blodprøvene etter en uke, og da var de i tillegg sendt til Danmark.

Håper det går bra med dere :o).

Annonse

Heisann! Jeg fyller 38 i mars, vårt 4. barn kommer i april. Var inn til u.l. i uke 10, er 15+3 i dag. Hverken legen eller jordmor syntes jeg behøvde fostervannsprøve eller duo-test, noe jeg heller ikke er interresert i. Men de presiserte at det selvfølgelig var opp til meg. Legen målte ikke nakkefolden, han sa at om den hadde vært forstørret hadde han sett det. Når jeg tenker på det i ettertid,synes jeg det gikk litt fort for seg. Men må jo bare stole på legen, han vet vel hva han skal se etter. Jeg syntes det var herlig å se det lille hjerte slå og at babyen min røre på seg! Kan enkelte dager kjenne små bevegelser nå, og det er jo bare deilig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...