Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg arbeider på et kontor hvor det er utrolig dårlig arbeidsmiljø. Selv er jeg i grunn ganske heldig, jeg har ikke konflikter med noen av mine kollegaer, men det har de fleste andre. Stemningen er bestandig trykt og jeg kjenner at jeg blir utrolig sliten av å være her. Det er baksnakking hele tiden, folk mistrives veldig, men av en eller annen merkelig grunn er det ingen som sier opp jobben. Som sagt er jeg utenfor de verste konfliktene, men jeg blir utrolig påvirket av dette. Jeg mister motivasjon til å jobbe, sliter med hodepine på kveldstid og gruer meg generelt til å gå på jobben. Ingen tør å ta opp noen ting i plenum, det er kun baksnakking som gjelder. Og ettersom jeg da ikke er blant dem som er i konflik, blir jeg den som får høre det av begge parter. Jeg har prøvd lenge å holde meg unna og ikke la meg påvirke, men dett er nærmest umulig. Vi er få på vårt kontor; 9 stk til sammen. 7 jenter og 2 gutter. Min mannlige sjef, min mannlige kollega og jeg er de eneste som ikke har en gående konflik pr. dags dato. Sjefen min er bortreist 4 dager i uken, og min mannlige kollega er selger og derfor sjelden på kontoret. Er kun 18 uker på vei, så det er jo lenge igjen før jeg skal ut i permisjon. Er dårlig arbeidsmiljø grunn nok til å få 100 % sykemelding ut svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 så kiipt da... Jeg har en venninne som ble sykemeldt ut svangersakpet pga. arbeidsmiljø, men da var hun selv i en konflikt. Dersom legen mener at det å være på jobb ikke er bra for deg, og arbeidsplassen ikke evner å rydde opp kan det hende at sykemelding er mulig, men det vil ikke være første utvei tror jeg...Ta det opp med legen din.
Brunetta =) Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Ja du kan få det men det kommer jo ann på hvordan du legger det frem for legen. Han vil jo spørre om mange spm. Jeg var i samme situasjon med nr 1 og jeg sa at det var mye av det du sier og man ikke blir hørt av sjefen osv. Jeg la det frem som at jeg ikke hadde tenkt og tilbake dit etter endt permisjon. Jeg sluttet da jeg skulle ut i jobb for da hadde jeg funnet en annen jobb. Har god mulighet for det da man går så lenge hjemme.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Min erfaring er at noen leger har litt problemer med å sykemelde folk for dette, men da er problemet at de som legger frem saken for legen kun legger frem konflikten (etter det de har fortalt selv). Etter det jeg har skjønt det, så kan legen kun sykemelde deg hvis du blir SYK av konfliktene på jobben. I ditt tilfelle skulle jeg tro du har grunn nok: angst (gruer deg til å gå på jobb), hodepine og kanskje søvnproblemer? Konstant følelse av å være utslitt? Hvis legen spør om du i klarer å gå på jobb, så ville jeg rett og slett sagt det som det er (nå tolker jeg deg, altså): du vet snart ikke om du makter mer....og vet ikke hva du skal gjøre.....
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg antar at du har sagt i fra til sjefen din? Han kan jo ikke endre noe hvis han ikke vet at det er vanskelig for deg? Og du bør jo få fingen ut og si i fra på personalmøtene/plenum, ellers så vil jo det ikke skje noe. Går det til helvete SÅ får du heller be om sykemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå