Gå til innhold

Sulten og kvalm- samtidig!?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med nr 2 og er i uke 8 nå. Er kvalm hele døgnet og går med armbånd for bilsyke for å dempe det verste.Problemet er at jeg må spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk, og har derfor allerede begynt å legge på meg....føler meg stor og oppblåst nå allerede... Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Helt likt. Jeg er ikke kvalm hele tiden, det meste har roet seg. Men på det værste blei jeg kvalm av ikke å spise.

 

Men det hjalp med ett knekkebrød...

 

selv om jeg hadde lettere for å ty til andre ting selvfølgelig. :)

 

Og oppblåste er vi jo alle mann, om mann skal tolke det mann leser her inne. Vi andregangsfødene har vel lettere for få mage andre gangen tror jeg... ettersom jeg har lest. Vi er nok normale.

 

Lykke til videre. kan nok hende kvalmen stopper snart... I natt måtte jeg stå opp for å spise en skive, fordi jeg var kvalm. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjent ut det du skriver,ja! Akupressurbåndet hjelper nok litt, men ikke mye på meg. Jeg spiser også litt hele tiden, men passer på å spise sunt for å ikke legge på meg, og det har til nå fungert bra. Går også en del turer, frisk luft hjelper masse for meg! Viktig at blodsukkeret ikke blir for lavt, det er da kvalmen blir verst. Jeg sliter veldig om natten, både med kvalme og sultfølelsen og at jeg er mye på toalettet (hver 3.-4. time). Så jeg gruer meg til å legge meg for må stadig spise en kjeks, drikke litt eplejuice gjennom natten. Andre som også har det sånn?

Og det er visst også veldig vanlig å føle seg oppblåst, "systemet" vårt er nok litt på tur pga alle forandringene som skjer i kroppene våre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å spise er det eneste som lindrer litt på kvalmen. Når jeg kjenner jeg må kaste opp, må jeg finne noe å spise straks. Jeg prøver å ha mine gulrøtter, knekkebrød og mye frukt og grønt lett tilgjengelig da. Så ikke jeg skal bli såå usunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nesten ha skrevet innlegget selv. Føler meg helt elendig om dagen. Sa til mannen min i går at det kjennes nesten ut som at noen har forgifta meg:-( Håper det går over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke bare jeg som har det sånn=P Men spiser lite jeg da, klarer ikke å få i meg noe særlig, brekker meg nesten med en gang jeg får mat i munn.. Gikk noen dager med knekkerød, men nå blir jeg kvalm av tanken på det. Har alltid en pakke med ritz kjeks ved siden av senga til når jeg blir sulten.. Det tar bort det verste.. Men sover IKKE om natta:S Ligger våken til etter gubben har dratt på jobb,så sovner jeg kanskje to timer, så våkner jeg fordi jeg er kvalm=) Er det ikke deilig å være gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei.. jeg er utrolig sulten HELE tiden, men uansett hva jeg spiser så kommer det opp igjen. har sikkert gått ned 10 kilo nå de siste ukene. ser ikke bra ut! våkner om natta av at jeg kaster opp.og har en stikkende smerte i magen..flere med en slik følelse? er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kvalm hvis jeg ikke spiser annenhver time. Har funnet ut at saft fungerer bra hvis det har gått så langt at jeg ikke klarer å spise på grunn av kvalmen. Helst vil jeg bare sitte helt i ro i sofaen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir kvalm når jeg blir sulten.. så etter jeg har spist har jeg ett par timer da det er bra.. har tørre kjeks i sekken på jobb så jeg sniker meg til å spise innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjenner på akkurat det samme og det er skikkelig pyton. En blanding av å være fyllesyk og full.

Men har nå noen dager drukket ingefærøl og faktisk blitt mye bedre. De sier jo at ingefær skal hjelpe og jeg er hvertfall bedre. Så er jo verdt ett forsøk for flere kanskje???

Uansett, håper det går helt over når vi er ved 12 uker...

Blir jo litt ekstra oppblåst av å være kvalm og i ulage også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også sånn fra uke 5-8, etter det roet kvalmen seg betraktelig og jeg fikk sove hele natter (vel.. oppe en gang på do men sovner med en gang etterpå uten å være skikkelig kvalm). Føltes som et mirakel.

 

litt usikker på hvorfor det gikk over, men det som hjalp meg var iallefall:

* en kopp ingefærte før jeg la meg med honning i.. Fersk ingefærskiver i kokt vann.. ganske enkelt, men utrolig virksomt. Kan også drikkes kaldt feks på natta..

 

* Lakrisdrops på sengekanten om kvalmen var som verst..

 

* drikke og bevegelse, selvom dette ikke akkurat frister

 

* Multivitaminer for gravide fra Vitaminworld med peppermynte etc. KJøpte de i Usa og forguder de pillene.. I tillegg tok jeg zink da jeg har lest en her inne som fikk det anbefalt av homeopat i fbm kvalme. Er visst slik at fosteret trekker til seg mye sink som kan føre til kvalme

 

* spise hver 2 time, FØR man blr kvalm. Ha fastsatt hva man skal spise, så slipper man å kaste i seg det første og beste ( i mitt tilfelle ble det mye dårlig mat....) Blir fortsatt kvalm dersom det går mer enn 2 timer mellom måltidene på dagen. Spiser mindre måltider da de er hyppige og spiser sunt. Er kroppen selv som ber om det så er ikke redd for å legge på meg mer enn hva man trenger i fbm svangerskap;) Dessuten er det aller viktigst for meg å slippe kvalmen!!

 

Er forresten oppblæst konstant jeg, ser skikkelig gravid ut allerede!! Er bare 10+1..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...