Gå til innhold

Suprecur og spray i ett eller to nesebor?

Anbefalte innlegg

I går var jeg på apoteket og kjøpte Suprecur - fikk plutselig litt panikk for at det ville bli litt problem å få tak i medisinene da jeg starter å spraye i morgen (søndagsåpent i Oslo og sprayen hadde de). Leste igjennom pakningsvedlegget og der stod det at normal dose var en spray i ett nesebor fire ganger daglig. Videre stod det at enkelte skulle ha sterkere dose og at det da var en spray i hvert nesebor fire ganger daglig. Altså dobbel dose. Kikket da på lappen som er klistret på esken og der stod jeg oppført med dobbel dose..... Stusset litt over det da jeg har fått høre at jeg har perfekte EL verdier, fine eggeposer, helt normal sykus etc... Og da jeg leste listen med bivirkninger tenkte jeg at dette blir jo kjekt... Med dobbel dose osv...

Men nå leste jeg igjennom papirene fra sykehuset - de var jo en stensilert utgave - skjemaet " viktige tidspunkt": Der stod edet også en spray i ett nesebor fire ganger daglig. Så fant jeg frem resepten som jeg HELDIGVIS ikke leverte fra meg - Og der står det også EN spray i ETT nesebor fire ganger daglig. Da må jeg jo nesten gå ut i fra at der er hun på apoteket som har gjort en feil? Litt forskjell på om man skal ta dobbel dosering eller ikke... Ble litt engstelig nå - men resepten er vel det riktige???

Sprayer dere i samme nesebor hver gang? Eller annenhver gang? Eller helt tilfeldig?

Fortsetter under...

Hei

Resepten er den du burde forholde deg til, dobbell dose tar man sjelden før man eventuellt har vært på ul før sprøytestart og du ikke er nedregulert nok osv. elller du har bevist at du trenger mer ved tidligere forsøk.

Tok selv suprecur, en spray i ett nesebor 4 ganger daglig. Samme hvilket nesebor, og du trenger ikke bytte nesebor.

Det er sikkert riktig at du skal ta den i 1 nesebor 4 ganger daglig.

Jeg sprayer 1 gang i 1 nesebor fire ganger daglig ,med suprecur.

Jeg har så influensa , at jeg sprayer i det neseboret som er minst tett :P Ellers er det helt tilfeldig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...