Gå til innhold

Ammingen går heldigvis bedre nå.....hva med dere?

Anbefalte innlegg

Det var litt av et slit å komme igang med ammingen selv om jeg har gjort det før. MEN nå er gullet to uker, og jeg føler ting har løsnet litt. Ikke vondt lengre. HURRA :-) En stor fordel når hun har en tendens til å rive og slite i puppen hvis melken enten kommer for fort, for sakte eller hvis hun har vondt i magen......

Lurer på en annen ting også. Er det noen av dere som føler dere mer "ustabile" følelsesmessig på kvelden ifht på dagen? Jeg har det litt slik. Vil gjerne at mannen min skal være hjemme på kvelden, mens det ikke gjør noe at han er vekk på dagen. En slags irrasjonell redsel for å være alene kommer snikende om kvelden. Helt teit følelse, siden jeg anser meg selv som meget selvstendig, og vanligvis liker å være alene.

Fortsetter under...

Du er nok mer sliten og sårbar om kveldene. Jeg merker at jeg er tappet for energi når 3-åringen er lagt kl 19. Skal ingenting til før jeg begynner å grine. En liten diskusjon mellom meg og mannen, og jeg har lyst å ta med meg ungene og flytte. Snakk om ustabil :o)

Ellers går ammingen mye bedre nå ja. I begynnelsen syntes jeg hun tullet så mye. Sugde seg fast i puppen og ventet på at jeg skulle skru på kranen, liksom. Når jeg ikke gjorde det, var det bare hyling. Skjønte ikke at hun måtte jobbe litt for føden :o)

Hadde en periode med oppkast hver dag. Dert ga seg da jeg sluttet å drikke pepsi max... Hun fikk nok for mye luft i magen av det..

Ja du har sikkert rett i det :-) Merker at jeg allerede nå har mer overskudd en for bare noen dager siden. Man bruker mye energi på å lage nye rutiner på kvelden. Det merker vel du også som har en tre-åring? Jeg har ei jente på 5 som det skal leses til på sengen, begge skal ha stell og oppmerksomhet. Blir stresset med tanken på om jeg klarer alt selv........men det gjør jeg jo :-)

I dag har jeg vært borte på mitt første besøk med gullet......når ammingen går greit, så føler jeg det er mye enklere å komme seg ut av huset på annet enn trilleturer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...