LRMG Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Hmmm. Jeg fullammer, og det går veldig greit. Pumper meg jevnlig nå for å ha i reserve til festlig lag og barnevakter. Pumper da ca 100-150ml per dag. Med andre ord må jeg pumpe hver dag hele uka for å ha nok til en festkveld eller barnevakt (sulten gutt, ja). Men så synes jeg det er ganske herk med denne pumpinga. I stedet for å amme liggende om morgenen må jeg tvinge meg opp sittende, småfryse og herke med pumping. Og så er det all denne steriliseringen av utstyret, plassen det tar i den lille fryseren vår osv. I tillegg øker det produksjonen min - i det siste har jeg slitt med melkespreng - våkner om natten av at det sprenger og lekker (særlig når han endelig sover mer enn 2,5t i strekk). Så hvor nøye er det om han får NAN en gang i blant? Måtte gi ham det en gang i en krise, og det gikk problemfritt. Nå pumper jeg meg fordi jeg får dårlig samvittighet av å gi NAN (skal jeg ta meg en fest må jeg liksom kompensere med å i allefall gi ham "ekte" vare), men er det bare tull? Er det virkelig noen grunn til å kun gi 100% mm, og aldri mme? Eller er jeg bare forvirret av "ammereligionen"? Ikke misforstå meg - jeg pumper gjerne dersom det er en god grunn for det. Gutten min er 2,5 mnd, tykk og blid, og det er snakk om max 2-3 måltider per uke med mme i såfall.
trollet66 Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg ville nå gitt mm så lenge jeg har muligheten til det, det er mange der ute som ikke har nok mm!!! Har man ikke mulighet, så er jo mme et godt alternativ, men det er uten tvil best med bare mm til de som kan... Noen unger har melkeintoleranse, og Nan er jo basert på det.... Når det gjelder ¨herk¨ med sterilisering av utstyr etc, så blir det en vane, så ille er det vel ikke??...... Det er jo for noe bra ikke sant!? Jeg pumper noen ganger i døgnet, og fryser ned til sykehuset.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg pumper meg, men syns d er noe herk jeg også pga av all tiden jeg bruker... D er mange timer pr dag d... Har aldri gitt mme for jeg føler jeg må gi mm når jeg kan d... Men barnet har aldri vondt av å få mme en gang iblandt.. Foruten de ungene med intoleranse da..men det vet man ikke før man har prøvd.. D er jo egentlig bare småtull å få dårlig samvittighet når d er snakk om lettvintløsning en gang iblant;)
Lothiriel Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har lenge slitt med at jeg ikke har nok melk, og når jeg skal ut på fest eller andre ting, så får gutten min mme, for jeg har ikke mulighet til å få pumpet meg opp så masse melk. Dette sa jeg på helsestasjonen, og det var helt i orden. Ikke noe problem i det hele tatt. Det er jo ikke snakk om masse melk i det store og hele...det er jo dumt hvis du øker melkeproduksjonen fryktelig mye også da....det er nå min mening hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå