Gå til innhold

Noen som har født hjemme - ufrivillig?

Anbefalte innlegg

Venter nummer tre. De to fødslene har gått fort og greit, på sykehus. Vår første var ute 6 timer fra jeg kjente første tegn til smerte, med nummer to våknet jeg av smerter på natta, og to timer senere var han født. Var hos jordmor her om dagen, som nærmest "skremte" meg med at dersom vannet gikk her hjemme måtte jeg ikke dra inn på sykehuset, selv om det bare er 10min herfra. Minstemann var nemlig ute kun 5min etter at vannet gikk. Fikk grei instruksjon i hva vi skulle gjøre hvis babyen kommer her hjemme, men fra å KUN glede meg til fødselen og til å få babyen opp i armene, så merker jeg nå en stigende angst for å føde her hjemme... Kanskje alene - med mannen på jobb og to unger hjemme. Hjelp, skal ikke ta sorgene på forskudd, men jeg ønsker VIRKELIG ikke å føde her hjemme...

Fortsetter under...

vi fødte tvillingene våre hjemme, midt på natten helt ufrivillig. Det gikk kjempefint, men er egentlig en opplevelse jeg gjerne kunne vært foruten.

Jeg har født emn gang tidligere, seks år siden, da gikk det 4 timer fra veene startet til hun var ute. denne gangen gikk det en time ( to pressveer og det var det, da var begge to ute), ikke noe forvarsel før pressveene kom og vannet gikk. Gjett om jeg er glad for at mannen min var hjemme og at alt gikk bra?!

Takk, hvis du klarte to, så skal vi vel alltids klare én! Med eller uten de to eldste som tilskuere... Greit å være litt forberedt, men vi får satse på et lite forvarsel så vi rekker inn!:)

Men hvordan gjorde dere det med navelsnor og sånn?? Jeg har fått beskjed om å kjøpe bendelbånd på en sybutikk og en steril saks på apoteket, i tilfelle navelsnora er kort og vi må klippe...

Vi endte opp med å føde yngstemann hjemme i senga. Det var ikke planlagt, men gikk utrolig bra. Sjokk og redsel da det satte igang, ja.... Men med god hjelp fra jordmor på telefon klarte både pappaen og jeg å forholde oss relativt rolige og følge instrukser. Gutten kom ut med pappaen som jordfar!! Jordmora rakk aldri ikke fram i tide, men dukket opp etter ca ti minutter hvorav hun hjalp til med klipp av navlestrengen og en kontroll av barnet. Hvis det skulle skje at fødselen din setter igang hjemme så kontakt jordmor eller sykehus så veileder de deg. Jeg hadde en mye bedre fødsel hjemme denne gangen enn på sykehuset med eldstemann. Ønsker deg/dere lykke til, og husk hvor koselig det er å få den nyfødte opp i armene når alt er over, uansett hvor du befinner deg!!!

Annonse

Oktaviastar:

Koselig å lese at du fødte de 4 yngste hjemme :)

Lurte på om du kunne fortelle litt om hvordan dere gjorde det etterpå?

Dro dere til sykehuset for kontroll av deg og barna? Eller var dere bare hjemme?

Måtte dere til sykehuset og ta føllingsprøvene, eller kan de taes på legekontor?

Har selv lyst å føde hjemme med meg og mannen.. Men er jo en del ting en lurer på..

Greit å høre andres erfaringer :)

Er forresten mitt 4 barn.. så jeg er trygg og rolig med tanke på fødsel.. :)

I denne tråden finner du historiene fra 3 av fødslene mine.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5503930

Med nr 5 og 6 kom legen som hadde legevakt hjem til oss en stund etter fødslene (seinere på dagen) og sjekket babyen og så på om morkaka så hel ut. Med nr. 7 og 8 stolte legene på vår vurdering av at alt var i orden og lot være å komme.

Et par dager seinere dro vi en tur til helsestasjon eller sykehus etter hva som var nærmest (vi bodde på ulike steder), for føllingstest og å ordne papirene etter fødselen.

Virker som du har hatt noen flotte fødsler :)

Var fint å lese..

Godt å treffe folk som er så rolige og slikt med det å føde.

Jo mer jeg leser om hjemmefødsler blir jeg bare mer og mer sikker på at det er det rette for meg denne gangen..

Takk for at du delte historiene dine med oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...