Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! er 6 + 6 i dag, og for tre dager siden begynte jeg plutselig å klø på hele kroppen. Har klødd i hele helga, på brystet, armene, leggene, magen... ingen utslett, men klør meg rød. Har aldri hørt dette i sammenheng med graviditet, men lurer på om noen vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være svangerskapskløe, man skal da kontakte legen!

Skrevet

hvorfor det? vet du hva kløen kan bety? har bare lest at dette kan være et problem i slutten av en graviditet pga økte leververdier. Hadde liksom ikke tenkt at det var noe å gå til legen for, fint om du skriver mer om du vet noe!

Skrevet

Hei.

Ja dette vet jeg alt om, men lite å gjør med det.

Jeg har hatt det i mine tidligere svangerskap også, men ikke så tidlig som denne gangen.

Har tidligere fått beskjed om å bruke allergitabletter, i perioder måtte bruke hydrokortison(men kun etter avtale med lege), dusj uten såpe,bruk heller dusjolje, prøv diverse kremer uten parfyme,prøv eurax. ellers har jeg ingen råd.

Men du burde også ta opp dette med jordmor/lege, å de bør ta en blodprøve siden dette kan være symptomer på andre ting. Har også hørt at sterke kløplager kan være symptomer på tvillingsvangerskap, men ikke vet jeg.....:)

Eller kan du jo også søke på svangerskapskløe å lese det du finner.

God bedring!

Skrevet

Siden du har det nå er det nok hormonene bare som gjør det, det er ikke farlig. Men greit at legen vet at du har hatt det i allefall, ikke før mot slutten det kan være farlig. (tror jeg)

Kanskje vil ikke legen gjøre noe, kanskje tar han blodprøve for å sjekke noen verdier. Vet ikke hva som er normalt så tidlig, men uansett er det best å informere en gang for mye om noe "unormalt" enn en gang for lite. Man vet jo aldri hva som kan ha betydning for en senere...

Lykke til:)

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/svangerskapskl_e

Her står det om det!

Skrevet

hehe, tvillinger, det hadde vært noe det;-) jeg klarer alle slags plager, så lenge det ender med baby, er veldi redd for at det skal gå galt etter ma i august, og er egentlig derfor jeg lurer på om dette symtomet er noe å bekymre seg over. Leste litt om at det kan være pga høye leververdier, så da er det kanskje greit å sjekke det. Hvor lenge hadde du kløe før du tok blodprøver? var hos legen dagen før det begynte i forrige uke, og 4 uker til neste kontroll.

Skrevet

snakket med lege i dag, som ville jeg skulle komme for å ta prøver senere i dag. Blir jo litt nervøs når det dukker opp slike rare symptomer da.. noen fler med erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...