Gå til innhold

Noen som har tenkt på hvor den lille skal sove?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har plassert babysenga på rommet våres, og der tenke eg den blir ståendes et par år. men de er og pga vi bor i rekkehus, har bare to soverom i kjelleren. og dattera våres på 7 har soverom nr 2.

så har vi bror min boendes på hybel på loftstua, som vi tenker å dele av til 2 soverom når han flytter ut ;)

Er det ikke greit å begrense dette tidsrommet til en eller halvannen måneds tid? Vi har kjøpt baby call slik at vi kan høre om det går bra.

Jeg er super keen på å få tilbake sex livet vårt, og kan ikke tenke meg at det er noe fristende å gjenoppta dette med den lille sovende sammen med mamma og pappa?

Annonse

Vi har bare et rom foreløpig, så han blir nok nødtå ligge på samme rom som oss, men det føles egentlig bare trygt også. Men selvfølgelig må vi skaffe et til rom etterhvert, men gidder ikke stresse med det det første året ihvertfall. Han er jo så bitteliten, hihi...

Senga står ferdig oppredd på soverommet vårt, så nå er det bare å komme ;o)

Har gjort ferdig oppussingen av barnerom også vi, da... Flytta inn i "nytt" hus nå i høst, så tok det liksågodt i samme slengen.

Dette rommet blir vel mest brukt til "stellerom" (har ganske lite bad, og rommet ligger like ved badet) og oppbevaring av alle babytingene før den lille krabaten får flytte inn selv :o)

Hun kommer til å sove inne hos oss i starten, første 3 mnd antakeligvis. Dersom hun ikke er sånn som må ha mat mer en 1-2 ganger pr natt ganske raskt, så flytter vi henne inn på eget rom litt før. Det ligger helt vegg i vegg og babycalling har vi også ;o)

Tenker det er lettvint å ha henne hos oss i starten ifht amming og at det kjennes trygt ja!

Lille Kaia-Benedicte skal sove i kurven sin på rommet vårt den første tiden. Jeg syns det er lettere med tanke på amming om nettene. Når hun sover hele natta blir det muligens til at hun sover på eget rom, men da må hun dele med en av søskna sine. Så vi får se hvordan vi løser dette med tiden..

Tror ikke jeg hadde greid å latt ho sove alene på ett rom den første tiden.. Alle mine barn har sovet hos meg de første 6-8 mnd..

han skal faktisk ligge på rommet nedetil eldstmann i 1 etasje.han har køyeseng så den av jeg og pappaen som skal opp om natten kan ligge i køyesenga hans.han sover som en stein uansett.den som ikke skal opp skal få sove i fred oppe på soverommet vårt.der er også han som er foreløbig minsten .han skal også få sove i fred for babyen om natten.etterhvert skal nok babyen flytte inn på hans rom da.

i den boka jeg fikk av legen når jeg blei gravid, sto det at det var tryggest hvis de lå inne på rommet ditt første 6 mnd med tanke på krybbedød og sånn.. husker ikke helt hvorfor (kan finne det frem om noen lurer).. men hvis man har en god babycall er vell det bra:)

skal ligge i egen seng inne hos oss første tiden ihvertfall..

Annonse

det der syntes jeg hørest så rart ut.for min bror mistet tvillingene sine i krybbedød og fikk beskjed om av de ekspertene som var der å hentet sengeutstyr og sån for å undersøke det,at uansett hva de hadde gjordt om de så satt ved siden av barnas seng 24 timer i døgnet så hadde det IKKE hjulpet.de dør så å si ubemerket på sekundet.

det hjelper ikke for du våkner ikke av at babyen plutselig stopper å puste og hjertetstopper å slår uansett.

mine nieser låg forøvrig på sin mammas rom hver natt men det ble likevel ikke oppdaget før morgenen etterpå at de hadde dødd ca 12-01 om natten.

Den lille skal sove hos oss på det nye store soverommet vi har bygget:o)Har egen sprinkelseng til henne,men også en ammemadrass som jeg skal ha slik at jeg kan flytte henne inntil meg for amming og slikt. Vi ønsker nok å ha henne i senga vår i begynnelsen, klarer nok ikke å holde øynene vekk hehe

I stua har vi en kurv som er gått i arv hos familien til samboeren min, når hun skal sove om dagen kan hun sove i ammemadrassen i den.

Vi har tenkt å ha henne på vårt soverom frem til hun begynner i bhg i 1-årsalderen,da bygger vi soverom til henne og..

La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom

Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom har lavest risiko for krybbedød. Dette gjelder særlig det første halvåret. Etter de første seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder.

Dette står på landsforeningen for krybbedød sine sider.

ja, jeg hører så mye rart. sove på saueskinn øker risikoen også.. jeg trodde dette var drit bra, og har kjøpt til vogn, seng u name it.. det som er bra en dag, er ikke bra nok den neste... man vil jo gjerne gjøre alt rett uten å bli hysterisk :/

hm..ja det var derfor jeg kjøpte en slik ammemadrass...du vet sånn med kanter som du kan ta ned når du skal amme, det er bare å skyve madrassen fra hennes seng til min egen uten å måtte styre så mye..og da er jeg sikker på at hun ikke havner under dyna mi:/

ang saueskinn...de er vel mest beregnet for vognbruk, inne"teppe" osv..ikke når den lille skal sove om natten?du kan jo evn. legge et teppe e.l. under babyen slik at h*n ikke sover rett på hvis du er usikker?

åh.. sånn ammemadrass høres jo veldig bra ut da? det har jeg ikke hørt om.. vet ikke hva som er normalt jeg.. men er alene 5 dager i uka, og ser for meg at det er jo enklere om man kan ha babyen i senga av og til..

ja jeg skal ha saueskinnet i vogna, hadde tenkt å ha det i senga.. men tror jeg slår det fra meg, sikkert ikke nødvendig.

kanskje me må ha den lille på sove rommet vårt en stund.

når me fikk det første barnet opplevde vi at han våkna hele tide, bare noen lukka opp en dør eller snudde seg i senga, så derfor har vi tenkt at den lille skal få ligge med oss til huset vårt er ferdig og han kan få sitt egent rom. får ikke hus før i begynnelsen av februar.

jeg kjøpte denne madrassen på barnas hus på salg:o)hadde ikke hørt om det før jeg heller..men har nå tenkt å prøve...for er enig med deg i at det er enklere om man kan ha babyen i senga av og til:o)Ikke lite vi mødre skal tenke på helle hehe...

ammemadrass:http://dry.no/dry_kid_amme.html

:o)

hjalp mine nieser lite å ligge på mamaens rom iallefall.de ble kun 3.5 mnd gamle.kan ikke se at det har noen funksjon fra eller til i det hele tatt hva slags rom barna sover.eneste er at de skal ha egen seng og ikke for varmt på rommet.

tror forøvrig det er sjeldent små babyer får eget rom fra fødselen av.

mine to har fått eget rom fra 5-6 mndalderen begge to.

ja de døde med under en times mellomromfant de ut.det var bare registrert 1 tilfelle der tvillinger døde av krybbedød på samme natt før inorge.

det ble skikkelig undersøking av både barna og abselutt alt utstyr de hadde fra madrasser,sengetøy og vogn.de låg jo alltid i samme seng/vogn.og de sov på mamaens rom.hun var ikke sammen med min bror som var barnefaren så hun hadde de på pikerommet sitt.

og ja,de fant ut at jentene hadde arr på hjernen.de hadde nemlig hatt det litt hardt inne i magen i svangerskapet og mammaen holdt på åmiste de mange ganger.de var også født for tidlig og veide bare 1200 og 1400gr men de hadde gode lunger da de ble født.legene trodde ikke det hadde noe å si uansett da.de trodde ikke at det kan ha hatt noen utløsende faktor men sånnt hvet man jo ikke sikkert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...