Gå til innhold

Når fortalte dere / skal dere fortelle andre om graviditeten?


MillyMollyMandy

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat sluppet nyheten til mamma og svigermor - er 5+5 i dag. Er ikke noen "offentlig" nyhet enda, men på grunn av en del ting rundt livssituasjonen vår nå blir vi nødt til å fortelle det til noen (er midt i en stygg barnefordelingssak i forbindelse med sambos datter fra tidligere, og i den forbindelse må advokat få vite det slik at hun kan få pushet saken hans gjennom rettsapparatet kjappest mulig så jeg slipper å ha kommet så langt at det er synlig for eksen til sambo når vi møtes i retten. For alt vi vet med den dama kan hun stå på døra med kjøttøks den dagen hun finner ut at jeg er gravid, så vi vil helst at hun ikke finner ut noe på leeenge enda... *grøss*), så da falt det seg naturlig å slippe "bomben" til mamma og svigermor aller først så de ikke får vite det via omveier... Og som mamma sa - mister vi så mister vi - det kan jo hende det er greit å ha noen å være trist sammen med i så fall. Og så er det litt greit å ha en fair forklaring når jeg spør ut mamma om hvordan hennes graviditeter har vært, om det er noe spesielt jeg bør være obs på.

 

Sambos søster fikk også vite det i dag, broren hans får nok vite det så snart vi ser ham, og mine to brødre får vite det i løpet av et par uker - siden størsteminstebroren min starter sin siste fjortendagersperm fra militæret (utenlandstjeneste i Afghanistan) på onsdag. Litt godt å få sagt til ham ansikt til ansikt at han skal bli onkel og, ikke bare sende ham en mail liksom... Ellers er det vel nærmeste venner som får vite noe, men ikke flere enn det. Vi vil ha minst mulig oppstyr rundt det sånn at den omtalte eksen ikke finner ut noe, men samtidig er det greit å få informert de nærmeste sånn at de kan hjelpe oss å holde på hemmeligheten i stedet for å hvilske og tiske og lage rykter uten å mene det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 5 uker på vei, fortalte det på jobben igår, går å tisser hele tida, så de begynte bli misteksomme....greit de vet det med engang liksom. De nærmeste vennene mine har også fått vite gla`nyheten.

 

Men familie,søsken og svigerfar får heller vente, tenkte det skulle bli årets julegave. (Svigermor derimot får heller vente lengs mulig...)

 

Bare jeg klarer å holde munnen,det er kanskje det størte problemet. Lykketil alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...