Gå til innhold

Min drømmefødsel:o)

Anbefalte innlegg

Våknet kl 0800 på termindagen. Jeg reiste meg opp av sengen og kjente det rant litt mellom beina på vei inn på do. Jeg så da at det var litt blod i det, og skjønte da at det var vannet som hadde gått,og at jeg ikke tisset på meg, for det kjentes egentlig sånn ut... Ringte til føden, og fikk beskjed om å gjøre meg klar og komme inn for sjekk etter jeg hadde spist frokost og stelt meg.

Kl 1100 kom vi til føden. Ble målt etter rieaktivitet og sånn, og det var ikke noe særlig fart i dem. Fikk så beskjed om å gå ned i byen i noen timer, og komme tilbake til 1430 for ny sjekk. Gikk rundt i byen og møtte selvfølglig mange kjente. Klarte allikevel å holde det hemmelig. Dro så på resturant og spiste... skjønner ikke hvor den roen kom fra altså!?

Kl 1430 kom vi tilbake, og det var litt mer fart, men ikke noe å snakke om. Fikk Beskjed om at jeg ble skrevet inn, og jeg kunne velge om jeg ville bli, eller dra hjem. Bestemte meg for å dra hjem og slappe av.

kom tilbake til sykehuset kl 2200. Hadde fått beskjed om å komme tilbake da for antibiotika pga infeksjonsfaren, siden vannet hadde gått. De hadde imidlertid regnet feil,og vi hadde egentlig ikke trengt å komme før 0200. Det ble sjekket åpning og rieraktivitet, og det var ikke i gang enda. Hadde litt småvondt, og fikk smertestillende og sovemedisin kl 0000. Da hun var avgårde for å prdne medisinene begynte det å ta seg opp... jeg fikk de,og JM gikk ut. Jeg måtte bare ringe påom det var noe...

Det tok seg bare mer og mer opp... men jeg nektet å ringe på JM. Tenkte at det sikkert ikke var i gang. Men da mannen min satt med tårer i øynene og sa "nå har du hatt 3 stk på 5 min, nå ringer jeg" så hadde jeg ikke særlig valg.

JM kom inn og sjekket åpning. Noe som var helt grusomt fordi hun tok tak og dro til. Ble heeeelt hysterisk! Hun sa at det var ikke så rart jeg hadde vondt, for det var allerede 4 cm åpning. Kl var 0200. Jeg ble trillet i rullestol inn på fødestua, og ville ha epidural. Riene var vonde... følte at jeg spjeret på midten husker jeg at jeg sa. Anestesilegen kom og jeg fikk epidural kl 0300. Den funket ikke! 0340 sa jeg at jeg måtte presse, og jm trodde nesten ikke på meg, det var jo ikke så lenge siden hun hadde sjekket åpningen og jeg hadde jo akkurat fått epidural, og den hadde jo ikke begynt å funke enda engang. Hun sjekket åpning igjen, og joda... full åpning... bare å presse!

Presset som en gud... var godt å ha noe å jobbe med. Etter 25 min med pressing kom lillegutt ut kl 0406. Han var 3740gr og 51 cm lang og helt perfekt! endelig fikk vi treffe barnet vårt, og det var helt ubeskrivelig stort for oss! Jeg fikk noen skrammer, og ble sydd litt. Det gikk greit!

Vi ble innkvartert på familierom, og koset oss masse der i 2 dager. Gud for noen nydelige mennesker som jobbet der!

Fra vannet gikk til lillegutt var ute tok det 18 timer. Men den aktive fødselen varte i 3,5 til 4 timer, så det er vel i nærheten av en styrtfødsel. Gruer meg litt til neste gang, da de sier at det ofte går fortere... håper vi rekker fram i tide:o) Men ellers så vet jeg at det mest sannsynlig ikke er noe å grue seg til!

Må legge til at jeg slet en del med fødselsangst i forkant, og at jeg fikk ekstra oppfølging av Jm og sykehus. Men dette gikk virkelig over all forventning! Gleder meg til å lillegutt får en lillesøster eller lillebror:o)

Så slik ble lillegutt født... full fres:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10761618-min-dr%C3%B8mmef%C3%B8dselo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...