Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe....jeg er bergenser og har pcos. Hvor gammel er du?

Er du gravid? Har du brukt pergo for å bli gravid?

Jeg har hatt utallige pergokurer og har hatt flere SA'er. Nå har jeg fått resept på Crinone og Albyl-E som jeg skal ta når jeg blir gravid igjen :)

Håper det kan hjelpe.

hei! Jeg er 26 år. gravid med nummer 2 som er ventet 1.januar, men vi tror hun kommer en del før det siden jeg fødte for tidlig med første jenten. Jeg brukte 6 pergokurer og metformin for å bli gravid første gangen, og da hadde vi prøvd en stund uten noen piller også, så hun var veldig etterlengtet. (hadde en SA noen år tidligere), men 3-4 måneder etter hun var født ble jeg gravid igjen, helt uventet. det var sikkert pga gravidhormonene mine ikke var forsvunnet skikkelig ennå, legene synes iallefall at det var eneste sannsynlige forklaring siden jeg har Pcos. Jeg har også fått elbyl-E 75 som jeg tar i dette svangerskapet..

Ååå så heldig du er :)) Jeg er 29 år forresten. Begynte å prøve for ca

1 1/2 år siden, men sluttet på pillen ca et år før det igjen. I dag har jeg faktisk vært på akupunktur også og hun hadde stor tro på at jeg skulle klare å beholde neste gang etter å ha gått til behandling noen uker. Fikk beskjed om at jeg hadde "low energy" og at kroppen ikke hadde nok energi til å holde på et foster. Hun ville bygge opp energi-nivået mitt slik at jeg ikke skulle abortere neste gang. Hørtes veldig lovende ut :))

Håper jeg også blir fort gravid igjen etter nr.1. Skal aldri mer gå på pillen ihvertfall. Har lyst på 3 barn, men sambo vil ikke ha mer enn to, så vi får se :))

Har svangerskapene dine gått greit, eller har du hatt noen plager??

Masse lykke til med resten av svangerskapet :))

ja, føler meg veldig heldig for jeg trodde ikke jeg kunne få noen barn siden jeg har pcos i veldig sterk grad. Har du det også?

Jeg gikk også litt til akupunktur en periode, og fikk en te jeg skulle drikke for å styrke nyrene og energien..

Metformin hjelper visst også bra for oss med Pcos så vil ikke aborterer, er visst gjort studier på dette, men ikke mange leger som har fått det med seg, men det kan jo være verdt å prøve også.. jeg tok det i begynnelsen med min første, men ikke med nummer 2, ble så kvalm av det.. Litt komplikasjoner har jeg hatt.. høyt blodtrykk i en periode i begynnelsen av begge svangerskap, og hun første bll født i uke 30 pga premature rier.. Har litt samme symptomer denne gangen også men krysser fingrene for at hun får være i magen iallefall et par uker til..

hei hei! har lurt på det samme selv.. he he

jeg er en jente på 24år fra bergen ,med pcos. jeg går på pergotime, håper på eggløsning med en trippelkur. har ikke hatt eggløsning på dobbel, så håper inderlig det kan skje noe på trippel... hvis ikke ,så er det lapraskopi neste tror jeg....håper veldig at noe skal virke, vi har så lyst på en liten en;)

Annonse

har du veldig sterk grad av Pcos siden du må ha trippel kur? det hørtes fælt ut.. jeg fikk kun enkel kur, og jeg ble helt tullete av den... skikkelig hormonell og masse andre rare bivirkninger.. kanskje du også skulle prøve akupunktur.. Jeg vet om en veldig flink en iallefall..

jeg vet egentlig ikke.... antar det. legen sa at vi kunne prøve med trippel for å se om det ble noe eggløsning ,før jeg begynte med lapraskopi.... er egentlig veldig redd for operasjon..tok mandlene for to år siden og jeg følte meg som jeg var i koma i 14 dager etterpå....he he

men,får vel ta en dag av gangen tenker jeg. og ja,man blir veeldig tullete av dette... he he he jeg er så hormonell at det er slitsomt...har veldig mye bivirkninger,så akkurat nå er jeg sykemeldt.

kan du fortelle litt om akupunkuren,hvordan fungerer det?

stakkars deg... misunner deg ikke de bivirkningene, er det hetetokter og sånt du sliter med?

Det er vel 2 år siden jeg gikk til akupunktur nå, men det jeg husker er at jeg fikk en del nåler inn i magen, ca der ved eggstokkene og noen oppe ved brystbeinet.. de gjorde vondt som f... men det ble bedre for hver gang og jeg kjennte at det liksom ble varmt inni magen og at det skjedde noe..Jeg fikk også noe som heter en moksa sigar festet over navelen. Denne blir ganske varm og hjelper til å gi kroppen varme og energi. høres sikkert litt snålt ut men... jeg fikk iallefall eggløsning av det og ble gravid noen måneder etterpå! Han akupunktøren jeg gikk til er en ordentlig kinesisk lege og han er velkjent for å være veldig flink. han snakker ikke så bra norsk, men konen hans snakker ganske bra og hun er stort sett med og tolker hva du sier..

høres det interessant ut synes du?

he he ...tror jeg har fått alle bivirkningene i boken..... kvalme,smerter i underlivet,hetetokter,humørsvingninger,blitt deppa osv osv...... hadde vært veldig artig å prøve akupunktur tror jeg... jeg blir redd når jeg ikke får el på pergo(dobbel) og enda ikke skjedd noe etter trippelen... føler at hvis jeg ikke kan få eggløsning med medisin, så er liksom løpet kjørt..... for, jeg antar at IVF ikke er noe vits i , hvis det ikke er noen modne egg der inne som man kan ta ut og befrukte....

så ja, har veldig lyst å prøve akupunktur,kan jo ikke skade;) for alt man vet,så funker det;)he he

hei jeg er en jente på 19 som bor i bergen som akkuratt har fått påvist PCOS.

jeg fikk beskjed av legen at jeg burde få unger innen 5 år og at jeg måtte gå ned 15-20 kg. jeg er 160 høy og veier 70 nå så det er vist bare å starte:( men men jeg lurte på om det er noen andre som har fått lignende beskjed og da begynt å lure på om mannen de er med er den "rette" eller om de skal prøve å finne en "ny". jeg og samboeren min har våres problemer han er 24, men skulle av og til tro han er 16. noen som vet hva jeg kan gjøre? for hvis jeg ikke burde vere med han så begynner jeg å få litt dårlig tid i følge legen

hei! jeg fikk også den beskjeden fra legen, dvs. at jeg burde få barn om ikke så altfor lenge, jeg var da 23.. og singel.. jeg følte at jeg fikk et tidspress, men jeg klarte å la være å tenke på det.

I løpet av et år så ble jeg sammen med med min ex igjen og fikk en jente med han da jeg var 25... men jeg gjorde ikke dette fordi jeg bare ville ha barn altså... men ting skjer fortere enn man kan tro, og jeg trodde nesten alt håp var ute for meg,men nå sitter vi her med snart 2 unger og er veldig lykkelige.. Poenget er at 5 år er lang tid og du må ikke tenke sånn at du må bestemme deg for noe nå... lev livet ditt som normalt å se hva som skjer du!!

Annonse

hvis vi kunne prøvd å få til en gang i mnd at vi møtes, for det er greit å høre litt fra andre å høre hvordan de har opplevd ting:) hvis vi bare legger ut msn adressen så kan vi alle snakkes der eller så kan vi jo bare bestemme en dag og tidspunkt og så kan folk bare møte opp hva synese dere?

Hvis en av dere har lyst til å arrengere et møte på cafe ibyen, så går det jo an å skrive en felles mail som en sender ut til alle som legger ut mail adressen sin her inne. Eller??? For da kan de som det passer for, møtes på det satte tidspunktet. Hadde vært godt å få snakket med noen i samme situasjon. Bor selv på Os, så det hadde kanskje vært enklere for noen som bodde i bergen å funnet et sted å møtts. Min mail adresse er [email protected]

Hei vi er 2 jenter fra Bergen med diagnosen pcos!!

Vi ønsker å starte en gruppe for disse. Vi kan da evn møtes på cafe i byen eller noe sånt. Snakke og utveksle erfaringer. Er selv en sliter som har prøvd å bli gravid i 3 år .Har også mistet tvillenger nå nylig etter mangen år med hormonpiller. Kjenner ingen med samme diagnose og ønsker sterkt å snakke med andre som er i lignende situajon som meg . Håper at vi kan bli f eks 5-10 stykk som kan møtes evn 1 gang i mnd. Noen som ønsker dette? Da kan de ligge ut msn eller e-mail så tar jeg kontakt der. Hilsen Linn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...