Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Har trolig klart å pådra meg det,og har vannvittig vondt i den. Men går det over av seg selv,eller må det noe annet til? kontakter man lege,eller er det bare for pyser? ;-)
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har ofte hatt i skuldrene... Jeg har resept liggende på Voltaren (tror de selges under et annet merke nå men....) som jeg tar sammen med smertestillende. Da bruker det å gå over i løpet av ei ukes tid... Om det ikke bedrer seg i løpet av et par dager så kan det være lurt å komme seg til legen å få noe betennelsesdempende. Auchh... senebet. er IKKE godt.... (
Manhattan skyline Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Det er IKKE for pyser. Kom deg til lege NUH!!! Hvis du ikke tar det på alvor, kan det i verste fall bli kronisk. Og da sitter du der, da. Uten å kunne gjøre verken det ene eller det andre. Mest sannsynlig må du ha en periode helt i ro, kombinert med betennelsesdempende medisin, og kanskje også noe fysioterapigreier.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Har hatt det i noen dager nå,og det blir egentlig bare verre da jobben min består av mye tunge løft.Det går på kun vrangskap å løfte nå ;-)
mamma-til-2-jenter Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Gå til legen... Det vil jeg også anbefale. Mamma sliter med det der... Lurer på om hun noen gang blir kvitt det. Den er tydeligvis kronisk.
Gulosten™ Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Det aller aller viktigste du gjør er å gå til lege, få henvisning til fysio og begynner å trene!!! Piller hjelper bare på symptomene, ikke på årsaken.
smakk Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Kom deg til lege og få henvisning til fysioterapeut, la armen få hvile mest mulig til da. Jeg gikk for lenge og "tøffa" meg, har nå kronisk senebetennelse i begge armene (
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Må bare spørre hvordan vondt du hadde? Jeg er øm,hoven og klarer ikke løfte armen særlig høyt før det verker noe sinnsykt.Og det er vondt hele tiden,men verst når jeg løfter den mot hodet.Kan det være det da?
Zyan Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Ikke tøff deg med slikt, det høres VELDIG ut som senebetennelse. Hadde det selv i begge armene/skuldrene samtidig, da jeg arbeidet som postbud.. Det ble slutten i postverket for min del hverfall. Mange mange timer fysio, mye sykmelding, endte med at jeg sa opp, for jeg ville ikke være ansatt et sted jeg ikke kunne gjøre noe. Det var skitvondt! Fikk ikke lov til å vaske opp engang på det værste..bare sitte eller gå.. Gå til legen, ellers vil du angre, det er jeg sikker på. Hva jobber du som forresten? Kan og være du ikke kan fortsette den type jobb nå når du først har fått senebetennelse..
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 I matbutikk,i frukt og grøntavd.Og det blir en del tunge kasser på rundt 20 kg pr dag.Og alt er jo stablet på paller,så det er ikke noen måter å få løftet riktig på heller;-)
Zyan Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 kan du jobbe der uten å løfte? Jeg fikk beskjed om å spørre på jobben om oppgaver som ikke hadde de bevegelse som gjorde vondt...hehehe.. jobben besto av å sortere post til 20 000 innbyggere i hyller, samt pakker til alle. Den jobben kan man ikke utføre uten armer.. Jeg kan love deg at du vil angre bittert om du ikke går til lege og begynner behandling..du kjenner jo det nå at det er vondt, og det er grusomt gå slik over lang tid. Ring legen imorra og be om time.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Tja,jeg kan vel alltids tusle rundt uten å gjøre så mye.Men har et høyt energinivå på jobb,så det kan bli tøft;-) Men de er veldig snille når det gjelder å tilrettelegge jobbingen,så det går nok fint det. Har ikke hatt det før,så lurte på om det gikk over av seg selv,eller om jeg måtte ringe legen min. Får vel ringe dit i morra da. Tusen takk for alle svar ;-)
♡ Rødhette ♡ Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Du er ikke pysete.. Har du fått ordentlig skulder eller ledd bånd betennelse er det drit vondt.. Jeg må som regel ned til legen og får da kortison sprøyte rett inn i armen .. Men det er sikkert fordi at skulderen min nesten sklir ut av ledd..=)
Zyan Skrevet 28. oktober 2007 #14 Skrevet 28. oktober 2007 er man riktig heldig kan det kanskje gå over av seg selv..men da uten at man bruker armene. Jeg vil tro at når man først har fått det, er det lett få det igjen.(?) Jeg merket det bare plutselig en dag på jobb, armen begynte bli kald, fingrene stive og det gjorde gradvis mer vondt å løfte armene og legge brev i hyllene..etter 2 timer ringte jeg legen, for jeg klarte knapt åpne og lukke handa, begge armene hadde annen farge. Fikk time på minuttet og den stakkars (?) legen lurte på om han skulle ringe etter amulanse..han trodde nemlig jeg hadde propp i hjernen eller no...(går det an?) iallefall sa jeg at jeg kjørte selv, og ble sendt på ahus..foren sjekk i hue.. fikk egen seng, armbånd med navn og greier..hehe..og lå der i nesten 3 timer før legen kom. Tok vel 1 minutt før han spurte hva jeg gjorde på den avdelingen, siden jeg led av senebetennelse, var ikkeno som tydet på at jeg hadde propp i hjernen.. I allefall, fikk omsider beskjed at det var betennelse i begge armer, fra nakke og ned til albuene....behandling og trening flere ganger i uken i flere uker, sykmelding... Dritt var det! Håer aldri det kommer tilbake...
mamma-til-2-jenter Skrevet 28. oktober 2007 #15 Skrevet 28. oktober 2007 Mamma jobber også i matbutikk. Hun tror hun har fått senebetennelsen av å sitte i kassa.
Zyan Skrevet 28. oktober 2007 #16 Skrevet 28. oktober 2007 statiske bevegelser er noe dritt..og fører nok veldig ofte til senebetennelser..
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 Det var sånn jeg også merket det,fingrene begynte å stivne og verke og jeg klarte nesten ikke åpne hånda.Vondt/verket i underarm,og nå da i skulderen. De jeg jobbet med,lurte på om jeg kunne ha gikt fordi jeg har slitt med mye stivhet i ledd i det siste.Men håper da det heller er senebetennelse altså;-)
Symr@ Skrevet 28. oktober 2007 #18 Skrevet 28. oktober 2007 Hva med akupunktur? Jeg tar det så fort jeg har antydning til senebetennelse og etter ca 4-6 behandlinger er det som regel borte. Syns det er bedre enn å dytte innpå med piller.
Libido- Skrevet 28. oktober 2007 #19 Skrevet 28. oktober 2007 hatt det en gang. Gikk fra nakken og ned til skuldra. måtte ha betennelsesdempende medisin. Voltaren. Tok lang tid før det gikk over, selv med medisin.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. oktober 2007 #20 Skrevet 28. oktober 2007 har senebet, i rompa,ryggen å skuldrene,venter bare på time til fysio,men tar tid, har tidligere gått på voltaren å brexidol
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #21 Skrevet 28. oktober 2007 Nåler altså? Hm,skeptisk;-) Neida,det hørtes ikke dumt ut.Får vel bare ta en tur til legen først for å få konstantert at det er det jeg har,før jeg begynner å behandle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå