Gå til innhold

hvordan fikk dere igang mensen etter prevensjonsslutt??

Anbefalte innlegg

hei

har sluttet på prev for ei go stund siden og mensen kommer ikke. har tidligere sluttet på prev, og da kom den aldri igjen før jeg begynte på nytt med p ring. ønsker å bli gravid, men har ikke blitt det enda, tester bare neg. hva fikk dere for å komme igang??

Fortsetter under...

Jeg fikk menser ca 3 mnd etter pilleslutt. Etter det gikk det igjen lang tid før jeg fikk på nytt. Jeg sluttet for 1,5 år siden. Etter et år gikk jeg til legen for å høre hvordan jeg kunne få ofter/mer regelmessig mens, men da fikk jeg beskjed om at man ikke vil gjøre noe enda, fordi det kan ta veldig lang tid før det normaliseres. Jeg fikk likevel en gyn-undersøkelse som viste at alt var normalt, men de ville ikke gjøre noe mer da. Gikk til en annen lege nå i høst, som satte meg umiddelbart på Pergo-kur (hormonell behandling). Den skal få igang produksjonen av egg.

Det er nok det du trenger, men jeg anbefaler deg å gå til lege og snakke om problemet. Hvor lenge siden er det du sluttet med prevensjon?

det er 4 mnd siden jeg sluttet, men jeg har en fryktelig lang historie med uteblitt mens. jeg mistet den i 2000 etter en provosert abort. da var den borte i 2 år og jeg var inn og ut hos leger. jeg ble bedt om å begynne på pillen og det gjorde jeg. da kom mensen. nå kommer den ikke men jeg kjenner av og til litt murringer slik jeg brukte før mensen kom tidligere. har hørt at man kan begynne på noe som heter provera for å starte mens, er du kjent med det? kan man begynne på pergo uten mens? trodde man skulle begynne 5. syklusdag? skal til gynekolog 6 november.

Kjenner ikke til provera, nei.

Pergo skal man ideelt starte med på 5.syklusdag, men dersom man ikke har eggløsning og mens, kan man starte når som helst. Det leste legen min til meg rett fra felleskatalogen:)

Men da får du jo høre med gyn hva som er best for deg!

Lykke til!

høres ut som meg det der. Fikk ikke mensen jeg heller . Dvs; jeg fikk mensen 4-5 gange rpå halvannet år, så da var det sannelig ikke lett med prøvingen. Viste seg at jeg har delt livmor, livmorhalsen er deformert (som et langt rør, men skal være mer som en trakt) og ingen EL. For å kickstarte kroppen fikk jeg Primolut for å få frem en blødning. Tror Primolut og Provere er noe av det samme) og deretter begynte jeg på dobbel pergotime fra blødningsdag 5-10.

Hos meg ble det full klaff på 2. kur og jeg fikk i juni i år en nydelig liten gutt.

Ønsker deg lykke til.

Annonse

skal spørre gyn om det er mulig å få satt i gang mensen. har ikk hatt mensen ordentlig siden 2000... jeg mista den da i to år og fikk den da e begynte på p pillen, men den mensen e jo ikk ekte.. da jeg slutta med det for noen år siden fikk jeg heller ikke mensen men ble gravid, hadde da en SA. så begynte jeg på p ringen. nå har jeg slutta for å bli gravid og den kommer ikke.. så noe må de da kunne gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...