Gå til innhold

hvilken emmaljunga vogn anbefaler dere? fra nyfødt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også lurt på dette lenge og vært å sett på de ulike.

Jeg har nå kjøpt meg en Emmaljunga Mondial duo. Det er noen få ting som skiller Emmaljungaene fra hverandre. Duo Edge kan du vippe håndtaket på, men da kan du like gjerne bare snu bagen på de andre vognene (går like fort). Den har bremser på begge sider, men vi syntes de var så dårlige at den utgikk. Edgen har en solskjerm, men den skygget ikke akkurat for mye sol.

Før hadde alle Emmaljungaene bære håndtak innebygget, men dette er ikke lov lenger. Mondialen er den eneste man får dette på om det mente vi var et must da vi kommer til å ta med bare bagen når vi skal bort osv.

Mondialen hadde et understell som man kan justere fjeringen på ettersom hvilket underlag man gikk på.

Edge understellet hadde teleskop håndtak. Dette hadde vi på vår forrige vogn og den hadde en tendens til å skli inn om vi buttet i noe. Nå har vi med "knekk" justering og trives med det.

Mondialen kommer i få farger. Ellers er det fint lite som skiller den ene fra den andre.

Et annet tips jeg vil gi deg er å IKKE kjøpe handle bag (under vogna) i stoff. Den var elendig! Nå har vi kjøpt metall.

Håper dette hjalp deg litt =D

både mondial duo og edge duo kan fås med ulike understell. Det understellet som har teleskophåndtak og du kan vippe håndtaket over, heter sport. De andre to heter classic og classic chrome. De to siste har handlekurv i metall, mens sport understellet har handlekurv i stoff. Edge duo kan dermed også kjøpes med det understellet som nevnt over her på mondial, og omvendt:-)

De "store" emmaljungavognene kan bli ganske tunge, spesielt som sportsvogn. Jeg har emmaljunga city cross, og det er en av de letteste emmaljunga har, jeg er kjempefornøyd med min. Har brukt den i snart ett år og den er kjempegod å trille. Lun og god for barnet:-) City bagen som kan brukes til nyfødt har ikke slike håndtak som hun over nevner. Personlig ville jeg heller foretrekke myk- eller hardbag til å sette inn i sportsdelen, jeg syns det er bedre. Men anbefaler deg å ta en titt på denne!!:-)

Jeg har også valgt City Cross, men har ikke fått prøvd den noe særlig annet enn i butikken. Jeg valgte den fordi jeg syns den så litt mer moderne ut enn de andre emmaljunga vognene, og fordi den er lettere.

Syns d er finest med citybag + at den er større!

Annonse

Venninna mi forguder City Cross'en sin, og jeg har lånt den på tur; kjempegod vogn. ho hadde først Simo, men måtte bytte fordi ho ikke kalrte å løfte den inn og ut av bilen... (Lita dame..) Har ingen problemer med City'en. de kjøpte først bare sportsdelen, da gutuungen var stor nok til det, men så gikk de etter en stund og kjøpte City Bagen også, så de var sikre på å ha den når neste unge blir aktuell, i tilfelle Emmaljunga forandra noe.

Mitt råd er uansett; kjenn godt på vognene selv et sted, lett å gjøre feil valg om du baserer deg kun på andre sine råd. Alle har ulike meninger og ønsker.

Vi bestilte City Jet igår; den er litt nettere enn city cross og har svingbare forhjul. Den har ellers full liggestilling i sportsdelen og har vendbar sittedel. Skal også ha city bag fra starten av.

Både mannen og jeg likte den vogna best siden den er så lett å trille, godt med plass i bagen og den ser fin ut! Og den går veldig lett inn i bilen da :)

City Cross med City-bag! Den har fire hjul, ikke svingbare. Det spørs hvordan du bor, men jeg ville ikke hatt slike hjul grunnet at jeg ikke har lappen og kommer til å bruke vogna mye gjennom snø og grus. Dessuten digger jeg de punkteringsfrie hjulene! Har ingen bra erfaring med lufthjul desverre...

Vi kjøpte vogna vår i Sverige og sparte ca 1600 kr! Bare et tips med på kjøpet der....

Vi har citycross, og er kjempefornøyde!

Liten, nett og ikke minst, mye lettere enn mange andre vogner.

Lett å slå sammen også.

En annen fordel er at du har sittedelen separat, sånn at den ikke ser slitt ut når du skal begynne med den.

City cross =) Jeg har hatt både city cross, smart duo, og city jet... city jet var helt grusom, funka kun til kjøpesenter trilling... smart dueon var egentlig og kjempefin, men city crossen fikk litt ekstra poeng hos meg siden den er mye lettere i vekt, og så synes jeg den ser flottere ut.. hadde mykbag til den, men du får kjøpt en citybag og,som du bare klapper på understellet..

men for alt i verden, IKKE kjøp en cityjet til babyvogn... kjøp den når barnet er blidd så stort at det kun er bittesmå turer på butikken...den er helt grusom å trille ... (så ei over hadde anbefalt den..)

Annonse

Vi har Cangaroo med City Bag. er veldig fornøyd. Jeg ville aldri gått bort fra svingbare hjul igjen, det er suverent. City Bagen er stor og god til en høstbaby. Vi har lammeskinn i bunn, og dyne oppå. På spesielt kalde dager bruker vi et tynt ullteppe i tillegg.

Lykke til.

Jeg ville gått for cangaroo om du vil ha duo vogn (og ikke minst 3-hjul) og hvis ikke ville jeg gått for city cross. Da har du en god vogn til det lille nurket men trenger ikke bytte når h*n skal ha sportsvogn. Velg mellom hard eller softbag!

Vi har cangaroo med citybag. Veldig godt fornøyd med vogn og bag. Babyen på 5 mnd har enda god plass selv med vinterpose oppi. Lett vogn å løfte inn og ut av bilen ;O) Storesøster på snart 3 år kan fint trille lillesøster når håndtaket vippes ned.

Ser det er mange som har kjøpt City Cross med bagdel utenom. Virker som en veldig bra vogn! Bare lurer på hva prisen er, sånn ca? er den rimeligere eller dyrere enn en Duo Edge f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...