Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Hei dere som har barn fra før. Jeg lurer på hvilken bil som er best til å frakte en 2,5 åring og to tvillinger i. Ikke lett å få plats med et stort bilsete og to feks maksi cosi.... Vi har nå en Volvo V70 men vet ikke om vi får plass i den. Kanskje det er lurt med en "buss" slik at man kan sitte litt bak sammen med de små. Hva tror dere eller er deres erfaring?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Har to barn fra før (2 og 5) og venter tvillinger i desember. Vi har byttet ut vår stasjonsvogn med en Volkswagen Multivan. Synes denne er veldig praktisk. Har 7 seter. 2 av setene bak i bilen kan vendes, slik at de er bakovervendt. Dette betyr at jeg kan montere bilstolen til min 2-åring(som skal sitte bakovervendt) forovervendt i et av disse setene. Sparer da plass ved at jeg slipper støttebein og forankringsseler til barnesetet. (Har sjekket både med produsent av bil og barnesete at dette er ok sikkerhetsmessig.) Bilen har også god bagasjeplass - ingen problemer med å få med tvillingvogn. Lykke til!
Rakri Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Vi har to barn fra før, og får snart tvillinger. Vi kjøpte en toyota avensis verso - en ganske "liten" 7seter. Mulighet å plukke ut alle setene, så vi blir nok å bruke 6 seter til daglig. Om du må ha vogna inn og ut av bilen daglig, kan denne kanskje være tungvint, for da må vogna deles i to iallefall. Vi blir bare å være alle i bilen, samt å skulle ha med vogna når vi skal på lengre turer, derfor falt valget på denne. Har supplert med takboks til dette formålet. Ellers i hverdagen går vi dit vi skal, eller vi trenger ikke å ha med vogna i bilen. Vi ønsket ikke en buss -lignende bil, derfor er vi kjempefornøyd med valget. Det er gode seter til alle, ikke sånne "klapp-seter" som mange 7 setere har på de to siste setene. Lykke til med valget iallefall. Vi prøvde også en annen toyota variant som var større, men den ble for stor og tung etter vår smak.
Coria Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Vi har en Mazda 5. Holder akkurat til tre bilseter i baksetet. I tillegg kan man slå opp to seter i bagasjerommet. Den har ikke mest baasjeplass med tvillingvogna akkurat, men det har vi løst med skiboks når vi skal på langtur. Jeg var opptatt av at jeg fortsatt ville ha en "vanlig" bil, for vi bor i byen, og den skal tross alt parkeres osv. Vi er veldig fornøyde.
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 vi har en mercedes e klasse stasjonsvogn, der har vi jenta vår på to og tvillingene på 5 mnd. plass til ett stort og to små, og nå har vi nettopp bytta til tre store, det går kjempefint. god plass bak, selv med tvilling vogna i.
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2007 Takk for alle svar! Jeg har nå satt min man på saken =)
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Vi har også en V70, jente på 4 og tvillinger på 8 mnd. Det går greit med 3 barneseter, men du bør nok prøve setene i bilen før du velger bilsete til tvillingene, det går nok ikke med alle typer. Vi er spent på hvordan det går når tvillingene skal over i større sete, de er straks for stor for babysetene sine (vi har Acta Graco med base).
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2007 Supert, da kanskje vi kan ha kvar bilen et tag til. Skal huske på å prøve setene i bilen innen vi kjøper. Rapportere gjerne hvordan det går når du skal ha inn 3 store seter =)
putti72 Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Gå inn på: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726 Det er er oversikt fra Trygg Trafikk over alle biler som tar 3 seter. Noen leverandører hevder nemlig at det er plass til 3 seter, men tar da ikke høyde for 3 "store" seter.
mamma'n til A. og tvillingene Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Vi har 2,5 år mellom eldstemann og tvillingene og vi valgte en Ford Galaxy. Det går helt fint med tre seter i baksetet og samtidig har du god plass til vogna bak. Vi kjøpte to planker og har en topp rampe opp så vi bare kan trille vogna inn i bilen uten å slå den sammen. Kjempepraktisk og du slipper å slite med å demontere vogna og ødelegge ryggen med å løfte vogna.
Gjest Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 Anbefaler Ford S-max. Den er kanskje litt mindre enn Galaxy, men mye finere... God plass til tre barneseter i baksetet, og gooood bagasjeplass når man ikke har 7 seter. Med 7 seter, så blir det litt lite bag.plass igjen. Genialt med tre individuelle bakseter, og veldig behagelig å kunne sette barna "inn" i bilen, i stedet for "ned" i bilen, greit å få god arbeidshøyde for ryggen når man skal feste barn i seter. S-max har dessuten fått toppscore i sikkerhetstester og er en meget god bil å kjøre, man sitter høyt og har god oversikt. Koster selvfølgelig en del penger, men slett ikke avskrekkende for en meget god familiebil.
Åleby Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 Peugeot 807 er helt genial!!! Jeg får lempa vogna mi - ei Teutonia team s4 (tvilling, selvf.) rett inn bak uten å slå den sammen!!! God plass til bagasje hvis man skal reise, og god plass til 3 barneseter bak. I tillegg kan man ha sju seter, og det er jo bra hvis nurka skal ha med seg venner eller ei bestemor etter hvert. Dyr, men anbefales!!
nr.4 på vei Skrevet 4. november 2007 #13 Skrevet 4. november 2007 Hei... Jeg kjøpte en Opel Vectra stasjonsvogn før jeg visste at jeg var gravid med tvillinger. Har en gutt på 4 år fra før, og det går utmerket med alle setene bak i bilen. Det er også veldig god plass i bagasjerommet, og man kan bare "kjøre" vogna rett inn. Lykke til med biljakten.
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 5. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. november 2007 Åh, så mange bra svar, TAKK! Oppsummerer med at det er noen ting man må huske på =) - å få inn alle seter, både store og små - å få inn en tvillingvognen - at bilen er sikker - å skaffe takboks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå