Noah-gullet Mai-08 Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Idag er jeg i 12.uke og i mitt 2.trimester om en uke:-) Jippi!!! Skal imorgen til jordmor for å høre etter hjertelyd.Men kommer til å få helt fnatt hvis jeg ikke skulle høre den! Når er det man begynner å høre hjertelyden hos legen?
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hei og gratulerer med snart fullgått 1.trimester ) Er det din første? Har du fått beskjed av jordmor at du skal få høre hjertelyden (at hun skal prøve å se om hun finner den?) Hvis ikke tror jeg ikke du skal regne med at hun kommer til å prøve. Mange venter så lenge som til uke 15 før de prøver, pga at det hos noen kan være vanskelig å lokalisere den. Det trenger ikke være noe galt allikevel, men mange ønsker rett og slett ikke å gjøre den vordende mammaen nervøs av at de ikke fant noen hjertelyd. Forrige svangerskap var jeg hos jordmor i uke 14 og da spurte jeg om hun kunne prøve. Motvillig sa hun ja, og ba meg for all del ikke fortvile dersom hun ikke fant den - og sa at det ikke var unormalt å ikke finne den.
Noah-gullet Mai-08 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for svar:-) Ja dette er min første:-) Snakkte med legen sist gang,å hun sa at neste gang når jeg skulle til jordmoren kunne vi kanskje finne hjertelyd.. Men kanskje jeg burde vente da hvis det tar såpass lang tid før man hører den? Jeg har bare hørt at man kan høre hjertelyden ofte fra man er 11 uker på vei.. Klem
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Det er nok ikke ofte at man hører den ved 11 uker. Noen finner den, men de fleste ikke. Tror jeg ville ventet, men det skader aldri å spørre jordmor da ) Vil hun så gjør hun det, vil hun ikke så hører du den ved neste svangerskapskontroll, det er i hvertfall sikkert.
2008 og 2011 mamma Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg var hos legen på fredag (var da 12+0) og han fant den ikke! Ba meg komme tilbake om et par uker hvis jeg ville høre...
Blå + en i magen Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg fant den ikke i 12 uke. Jordmor sa det kunne gå maaange uker før det var helt normalt å høre noe... Så ikke bli skuffet om du ikke hører noe! Men hadde vært moro da:)
Mai-prinsesså..termin 26 mai Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg var hos legen i uke 10+4 og legen fant babyen sin hjertelyd med en gang:=)Så er d 3 barnet på vei også da.... Det var såååå flott å høre at det faktisk var et lite hjerte som slår:)=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå