Gå til innhold

Til syden i 1.trim.


Mrs. icsi og småen

Anbefalte innlegg

Andre som skal til eller har vært i syden i 1.trimester og vil dele erfaringer, eller har gode tips til meg??

 

Vi har to ferieuker igjen, og siden jeg er vikar skal jeg ta ut dette før nyttår. Og vi har begge to lyst til å reise et sted med mor sol og varme enn i Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Thailand i 17 dager fra uke 8. Det gikk veldig bra. Naturlig nog slo forsvarsmekanismen i kroppen inn og gjorde at jeg ikke hade aprit på annet en bacon, pommes frites m ketsjup, pasta m tomatsås och pizza. Ble en litt trist matopplevelse men ellers var turen helt super. Var nesten ikke kvalm i det hele tatt, kun når jeg gikk forbi restauranger med rå fisk på is på fortauet.

 

Spurte min lege om det var trygt å reise og sa at det ikke var noen større forskjell på å være borte enn å være hjemme (så lenge vi ikke skulle inn i jungelen). Var litt nervøs før vi dro, for å abortere, men tenkte bare at skjer det så skjer det og da spiller det ingen rolle om jeg er hjemme eller borte - finnes sikkert bra leger i Thailand også om jeg trengte hjelp. Men det trengte ikke jeg. Allt gikk helt fint og jeg hadde en superdeilig ferie. Perfekt å slappe av i begynnelsen av svangerskapet, tror det går bedre da.

 

Så jeg tror helt klart du kan dra, men det må føles riktig for deg slik at du klarer å ta det rolig og nyte ferien.

 

God tur ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:))))

 

Da er sydenturen, til Maderia bestilt.

Vi reiser i slutten av november, en uke..

Gleder meg allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper du får en virkelig fin tur.

 

Det eneste som er viktig, men som du sikker allerede vet er å vaske henderne med såpe før du spiser, og vaske all frukt og grønsaker, og det vanlige som man bør tenke på her hjemme og.

 

Jeg tok det sikre før det usikre og spiste ikke frukt og grønt som jeg ikke vasket selv. Det gikk veldig bra, trenger ju ikke å bestille sallat og kan be restauranten å ikke legge sallat på feks hamburgeren.

 

Kose deg på turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt at du tør dette da det er et prøverørsbarn du har i magen... Tenk om det går galt når du er på tur, tror du ikke du kommer til å angre da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kan jo ikke leve med en sånn pessimistisk holdning? Hvis hun har lyst å reise til syden syns jeg at hun skal gjøre det. Skal vi sitte på nåler i ni mnd og ikke gjøre noe? Da blir de ni mnd veeeeeldig lenge, tro du meg. Sannsynligheten for at det hadde gått galt uansett er veldig stor, hvis det nå skulle gå galt på ferien. Madeira er vel heller ikke kjent for å være det verste risiko reisemålet en kan reise til heller?

 

Forstår du vil være anonym, ikke særlig positivt tilskudd til tråden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å reise!

Jeg var selv i hellas i sommer 14 dager og reiste ned når jeg var 10 uker.(den ene uka var det 43 grader men drakk masse vann) Maten i middelshavs landene såvel som i Thailand på restauranter, er trygg å spise så lenge du holder deg til matprinsippene som gravide skal gjøre. Jeg spiste det jeg hadde lyst på.

Det eneste jeg mener du bør ligge unna er svømmebasseng pga alle bakterier som er i det. Bad i sjøen.

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...