Gå til innhold

Hvordan være støtte til en som mister...


Ventet på nr 2 og 3

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg best kan støtte min vennine som sannsynligvis har mistet nå i helgen? Hun får bekreftet dette imorgen, men jeg håper naturligvis at hun har feil og at den lille lever.

 

Jeg har vært heldig og ikke mistet selv så derfor er jeg litt grønn på dette området og håper derfor at dere som har mistet tidligere kan hjelpe meg. Hva kan jeg si, ikke si, hva bør jeg gjøre, ikke gjøre?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting jeg opplevde som fælt da jeg mistet var da noen kolegaer som prøvde å finne ut hvofor det skjedde. Og de kom frem til det nok var pga stress. Den trengte jeg ikke. En er ganske sårbar etter ha mistet, analyserer og grubler over alt. Trenger venner som har tid til å høre på det en har å fortelle, elle rett og slett snakke om noe helt annet.

 

I mitt tilfelle trodde jeg at jeg taklet det så bra,men reaksjonen kom en uke og 2 etter

 

Lykke til, og ikke minst til din venninne. Krysser fingrene for henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å svare på. Da jeg mistet og var barnløs tok vi imot besøk og hele stua så ut som et begravelsesbyrå med alle blomstrene. Jeg fikk en nedtur og særlig etter at folk tok med seg babyene sine til oss rett etterpå. Når jeg mistet etter å ha fått barn, hadde jeg det ikke fullt så tøft og da var det helt greit å få snakke ut om hva som skjedde. Beste du kan gjøre er å være en god lytter, vis medfølelse. Si at du tenker på henne og la henne gjerne være den som prater og prater ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt, lytt, lytt og forsikre henne om at det går bra neste gang.

Ikke prøv å forklare henne hva som har gått feil, stress, kromosomfeil etc. etc...Det gjør bare vondt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...