Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Hvor mye mat med egg skal han ha til å begynne med? Skal han få litt først, eller er det bedre med en større dose egg?
mnm Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Du skal være veldig forsiktig når du tester ut en mulig allergi. Det kan få alvorlige konsekvenser. Jeg vil råde deg til å ta litt eggehvite på huden til gutten din (leggen e.l.) og se om han får noen reaksjon. Jeg fikk det rådet av fastlegen da vi mente gutten vår hadde allergi. Og han fikk kraftig elveblest på foten.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 hvor gammel er han? Hvorfor mistenker du eggeallergi? Sønnen vår reagerte på egg da jeg ammet etter å ha spist f eks en pannekake og vi holder han unna alt som inneholder egg inntil videre. Har prikktestet han to ganger og har hatt kraftig reaksjon på den. Måtte til nærmeste sykehus for MMR vaksine da helsestasjonen ikke ville gi den i tilfelle reaksjon. hvis du har mistanke om eggeallergi ville jeg bedt om henvisning til barnelege og prikktest. Er han skikkelig allergisk, kan han faktisk få pusteproblemer om han får i seg egg!!
It's all about me Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Det er mye letter eå svare hvis du utdyper litt mer. - Hvorfor skal du teste ut om han har eggallergi? Er han dårlig eller vil du bare vite fordi andre nærme har allergi? - Hvis han er dårlig som gjør at du misstenker allergi for egg, hvordan dårlig er han?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Jeg tok blodprøver at mitt barn da jeg har mye allergier og mente at barnet mitt reagerte på noe. Han fikk påvist eggehvite allergi. Om du går til legen, henviser de deg til barneklinikken for blodprøvetaking... Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 du skal kontakte din lege. eggeallergi (og andre allergier)er noe man ikke spøker med. jeg har en datter på 4 år som har egg og melkeallergi. vi var innom sykehuset for å ha en melkeprovokasjon.(hvor de ga henne melk i små doser) dette blir gjort i trygge rammer og under oppsyn. Dessverre så reagerte hun meget voldsomt og vi var glad for at vi var på sykehuset da hun fikk en allergisk reaksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå