Gå til innhold

Gravid etter ma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Lister meg på tær inn her i håp om at det går bra denne gang.

En ma i januar.sa i mars og ble nå gravid på pilla og er 6 uker på vei.

Den positive testen kom som ett sjokk og min første tanke var å fjerne det i tilfelle det skal gå galt igjen,men man må jo ta sjanser i livet og håper det går bra denne gang.

Jeg lurer litt på dette med symptomer..

Har igrunn ikke stort.ofte på do og stikninger men ingen kvalme eller ømme pupper.

Er dette normalt??

De andre gangene jeg har vært gravid hadde jeg jo kjempesymptomer..

Jeg vil ikke skremme noen,er bare lettere stressa og trenger litt synspunkter fra andre enn meg selv,for jeg driver meg selv til vanvid her jeg går med frykten for å miste igjen.

Klemmer til alle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg;

Samme her. Jeg hadde MA i juli og er nå i 9. uke...og nesten ingen symptomer. Det jeg kjenner er at jeg er litt mer trøtt enn vanlig (sist gang var jeg gørr-trøtt!) og bittelitt ømme pupper....

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver; Jeg tror nesten ikke det kan stemme at jeg er gravid, med tanke på hvor kvalm jeg var forje gang!!

Det er tydeligvis stor forskjell på svangerskap!!

Jeg har imidlertid bestilt ultralyd nå neste mandag for å bare sjekke ut at det er liv før vi begynner fortelle det til noen.

"Min" ma ble sist oppdaget i uke 13, og da hadde fosteret mest sannsynlig vært dødt siden uke 10, ifølge legen. Derfor har jeg et stort behov for å se om alt ser bra ut før vi, som skrevet, forteller det bort ;)

Lykke til; Krysser fingrene for deg og lille Spire!!

Skrevet

Tusen takk og det samme til deg:)

Jeg har fått time til ul om 4 uker men syns det er lenge å vente.

Har hatt ma både i uke 8 og 5 som nå sist. Da var jeg over 12 før jeg fikk greie på det.

Kanskje vi får se på lite symtomer som noe positivt?

Vil gjerne høre mer fra deg..

Lykke til på ul.

Varme klemmer...

Skrevet

Hei hei. Jeg har mistet mange ganger, flere ma og sa'er. Sist graviditet fikk vi en velskapt jente. Jeg var i knall form og var veldig lite dårlig. Jeg hadde murringer, ømme pupper og var trøtt. Puppene var ikke så ømme til å begynne med, men ble verre jo lenger jeg kom i svangerskapet, da ble det også økt tissing. Så for min del var det den beste graviditeten. Så for noen er det nok veldig positivt:)

Lykke til videre!

Skrevet

Ma betyr missed abortion. Fosteret dør uten at kroppen "forstår"det, så derfor blir det ikke en vanlig spontanabort der det blør ut med en gang.... Kan gå uker før det blir oppdaget...

Klønete forklart, men håper det oppklarte litt... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...