Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? - ryggsmerter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 6 og siden jeg ble gravid har jeg til tider fått uutholdelige ryggsmerter, nede i korsryggen. De to siste dagene har jeg hatt det ca 2 gang pr. dag. Disse smertene setter meg helt ut, blir kvalm og vet ikke hvordan jeg skal stå/ligge før de gir seg. Varer i 10-15 min. før de er borte. Kan nesten beskrives som en kniv som stikker seg inn i ryggen. Helt forferdelige smerter!! Siden jeg aldri har vært gravid før lurer jeg på om dette er normale smerter, og hva de evt. kommer av? Blir takknemmelig for svar, for disse smertene er virkelig ikke noe morsomme!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blir ofte sliten i korsryggen (er 8 uker) og det hjelper med litt ryggmassasje fra samboern:) Men om du har sterke smerter ville jeg kontaktet lege. Kan jo bare være overbelastning. Det skjer så mye rart med kroppen når man blir gravid:)

Skrevet

Jeg er også utrolig sliten i ryggen.. trodde det bare var meg ;-) Føles som at jeg spenner ryggmusklene hele tiden, og ikke klarer å slappe av i de.. så er konstant sliten i ryggen! Klarer ikke å sitte normalt for tiden, og må flytte meg for å finne en bedre sittestilling hele tiden.. :S

Skrevet

Hei!

Er jo vanlig å at ryggen kan bli litt vondt når man er gravid, slik dere som har svart beskriver det. Men det du som la inn innlegget beskriver høres ikke ut som "normale" smerter, og det høres ikke ut som om det er samenlignbart med det feks sukkerlinn beskriver. Helt sikkert ikke noe galt med barnet, men du bør absolutt gå til legen. Lykke til!

Skrevet

Jeg har også hatt litt små vondt i ryggen de siste dagene, men jeg var på UL på lørdag etter smerter i magen, så tror fortsatt at alt er bra. Har også hatt mye ryggplager før, så tar det litt med ro, men blir litt sskremt også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...