Gå til innhold

Hvis det virkelig er krise kan det la seg gjøre...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

å dra på legevakten og bli lagt inn på gynekologisk hvis man føler for å ta en medisinsk utdrivning eller utskrapning fort, fordi man ikke holder ut alt det vonde ved å miste....regnes det som akutt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror heller de vil ha ressursjer klar for et evt hastekeisersnitt eller andre alvorlige akutte ting som kan forekomme!

 

En utskrapning er ikke akkurat noe akkutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen sykehus tar de inn pasienter via legevakten for utskraping eller igangsetting. Det kommer nok ann på hvor travelt det er. Kan du ikke dra på legevakten, så får du i alle fall snakket med en lege. Kan jo være greit å få en avtale på når man skal inn også.

 

Lykke til, skjønner du har det tungt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til gynekologisk poliklinikk eller til føden på sykehuset ditt, og be om å få snakke med en lege om det!

Jeg har vært der selv, det er helt fryktelig! Jeg var så redd for at ikke alt skulle komme ut av seg selv, og fikk da en time et par dager senere for en kontroll hvis jeg fremdeles trengte det.

 

Men hvis du holder på å miste, så kan du jo ta smertestillende. Ibux virker godt, ta 400 mg i stedet for 200 hvis det ikke hjelper godt nok med 200, men hold deg innenfor de anbefalte dosene.

 

Jeg føler med deg, og håper du har noen hos deg som forstår hvor vondt du har det - fysisk og psykisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært hos lege angående dette ennå. Men vil bare ha det ut av kroppen min. Er så kvalm og jævlig og har det veldig tungt. Ringte legevakten, de ba meg ta kontakt med fastlegen min i morgen....så videre til gyn når det blir ledig en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt dum men er du sikker på at du vil miste da,eller er det frykten for at du vil miste som gjør at du vil ha det vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det bare veldig tungt, derfor vil jeg ha det vekk...så var jeg ærlig nå...:( Er trist, tung, kvalm og er på nippe til å miste jobben og alt...så det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da forstår jeg bedre.

Er nok redd for at det ikke er så mye mer å gjøre, men du kan jo ringe til føden og forklare hvor fortvilt du er, kanskje de kan gjøre et unntak for deg? Virker ikke som at det er så godt for deg å være alene nå, og det er lett for helsearbeidere å blåse av det voldomme emosjonelle du går gjennom nå. Ring til føden, og så kan det hende at de forstår hvor tungt du har det og lar deg komme inn nå.

Men mest sannsynlig må du nok bare gjøre som de sa på legevakten.Men det er jo verd et forsøk?

 

Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre,men jeg forstår hva du tenker..

Du har ikke noen å snakke med da?

Kanskje ting ikke er så mørkt men kamskje mest skremmende fordi du har fått en uventet positiv test?

 

Når jeg fikk se testen min fikk jeg totalt sjokk og tente jeg ville ha det vekk pga frykt for ny abort,men etter å ha tenkt litt og snakket med legen har jeg endret mening,og tar en dag om gangen.

Vondt å høre at du har det så tungt.

 

Varme klemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

 

Ingen har lov til å gi deg sparken pga at du er gravid..... Skjønner at du har det tøft akkurat nå, men ang akutt time til utskrapning så gjøres ikke slike ting på kveldene. Jeg ble lagt inn og fikk utskrapning dagen etter pga at jeg hadde syyyyyyke smerter den dagen jeg oppsøkte legevakta.

Håper at ting ordner seg for deg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utskrapning på nattestid, nettopp fordi det var akutt. Ser det er noen her som skriver at det ikke utføres på kveldstid/dagtid, og at det ikke kan være akutt- Men det er feil. Jeg var hos legevakten, ble sendt videre til sykehuset for en liten sjekk. Da var det så ille at jeg fikk to minutter på meg til å gjøre meg klar... ta av med ringer, klær osv. Så joda, utskrapning ka være akutt....

Men spørs om de gjøre det uten at det er fare for liv eller noe....? Høres ut som om du har det tungt, men håper det ordner seg til det beste for deg, at du får fort hjelp:)

Sender deg en varm klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det mest psykisk tungt og syns det hele virker så dramatisk. Også for ikke å snakk om det fysiske...Jeg klarer ikke mer nesten, og helgen har gått utrolig tregt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vil bare understreke det noen skrev over her om at du ikke kan miste jobben fordi du er gravid. Dt er forbudt ved lov å diskriminere gravide i jobbsammenheng i Norge, og du har krav på tilretteleggeing hvis det er nødvendig. Vil også minne om at det finnes støtteordninger som legen din sikkert kan hjelpe deg med å finne ut av. Jeg tenker på deg(og ber en bønn for deg)!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...