Gå til innhold

Til dere i uke 10....


connie79 er 2barnsmor:)

Anbefalte innlegg

Er selv 9+ 5 antar jeg.

 

Kan dere fortelle meg om deres symptomer og åssen dere har det nå??? Her er det nemlig rimelig dårlig med symptomer....

 

Har noe sinnsykt med hormoner. er veldig sinna på kjæresten min om dagene, nesten lei hele gubben.

 

Hva kan forventes av symptomer nå?? syntes kvalmen har roet seg en smule, selv om den dukker opp i ny og ned.

Har sett hjertet i uke 7, men etter at symptomene blei borte er jeg litt redd alt er "borte" og hjertet har stoppet!!

 

Del erfaringer juni folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Er omtrent like langt som deg!

 

Har heller ikke symptomer å snakke om. Ikke kvalm, puppene nesten ikke ømme (men formen på de er fantastisk!), null mage. Er kun litt utålmodig overfor mannen min, hehe (han synes jeg har fått VELDIG kort lunte, mystisk nok!).

 

Alt er nok bare bra! Såvidt jeg vet, er så å si alt av symptomer og ikke symptomer normalt når man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 9+4 idag! Så da er vi omtrent likt :-) Noe som derimot ikke er helt likt er visst formen vår ser det ut til. Jeg er styggdårlig og ligger kun i senga, har ligget i senga nå i 3 uker med bøtta godt plassert ved siden av. Du kan heller trøste deg med at du er rimelig symptomfri faktisk, for dette er så absolutt ikke morro. Jeg venter kun på den dagen da denne ulidelige kvalmen tar slutt og jeg kan bli et menneske igjen. Det er jo utrolig individuelt dette med symptomer, så du skal ikke være bekymret for det. Jeg har lest mange steder at man også kan miste kvalmen rundt uke 10 og at man da kanskje ikke kjenner så mye på en stund fram til magen begynner å vokse. Har også fått inntrykk av at de som ikke sliter så fryktelig med kvalmen heller får det i form av hormoner som gjør humøret dårlig. Som jo går ut over en stakkars livsledsager :-) Det er jo hakket bedre uansett :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat 11 uker på vei dag. Og har vel ikke hatt så mye symptomer i løpet av svangerskapet. Ikke har jeg måttet løpe sinnsykt mye på do (men har begynt å måtte gå på do en gang om natten,men også dette varierer), var et par uker plaget av uvelhet og brekninger- men ikke så ille likevel som mange beskriver. Har følt at jeg har hatt lite symptomer hele veien, og den siste uka har jeg kanskje hatt enda mindre.

 

Hormonene har derimot kommet. Er utålmodig og irritert, gjerne på mannen. Og brystene har jo blitt litt strammere, og blodårene er tydelige. Hadde ultralyd i uke 7/8 og da var alt bra.

 

Oppblåst mage og treg avføring har jeg hatt fra første stund, og har det forsåvidt fremdeles.

 

Jeg klarer ikke helt å tro på at alt skal gå bra med meg når jeg ser hvor mange som mister. Men ser samtidig at det er mange av oss som fortviler over manglende symptomer, og at det senere viser seg å ikke bety noe negatvit, da barnet blir født og alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonene er på plass her og, lunta er kort om dagen!! Hehe.. Er vel akkurat 10 uker idag.

 

*Kvalm dersom det går mer enn 2 timer mellom måltidene (men mye bedre enn jeg har vært, bare overlevbar kvalm nå om dagen..)

* Sover dårlig og drømmer mye

* Tissatrengt.. sinnsykt.. blæra har krympa til en ert (og har vært sånn siden dag en)

* Oppblæst spesielt om kvelden. Ser dermed gravid ut.. hehe

* Vondt i mage pga luft..

* Trøtt.. spesielt midt på dagen

 

Høres kanskje mye ut men syns det går overraskende bra nå jeg, føler meg iallefall mye bedre enn jeg var de første ukene.. Syns det virker som det roer seg. Og som andre sier: vi får bare nyte det!!!! Er ingen fasit og absolutt ikke noe som tilsier at det ikke går bra fordi man føler seg frisk. Kroppen er tross alt laget til dette!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er rundt uke 9-10 og jeg blør :(:(

 

ikke fossblør, men kommer litt når jeg tørker meg :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg er 9+5 og er også skikkelig dårlig. Har ikke så veldig temperament lengre. Men jeg er skikkelig slapp, og konstant kvalm. Har en krevende ett åring i hus, så her er det slitsomt om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 uker på vei, og jeg har endelig blitt kvitt den fæle uggne kvalmefølelsen som har forfulgt meg hele dagene de siste ukene.... Så nå har endelig det gode humøret og sexlysten, som var et sikkert tegn sist jeg var gravid, kommet for fullt! =)=)

 

Ellers må jeg spise hver tredje time for å ikke føle at jeg dør av sult, og jeg har fått avsmak for sjokolade (er tidligere sjokoholiker). Jeg takler hverken røyklukt eller alkohollukt, det blir jeg skikkelig dårlig av! Og jeg har blitt kjempetrøtt. Legger meg i ni tiden ca hver kveld, og sliter med å holde meg våken akkurat nå....

 

Og så var det de kjente hormonene som gjør at jeg blir irritert av den minste ting! Stakkars sambo, har det ikke lett med meg nå. Men vi blir aldri sure, han forstår så godt hvordan det henger sammen siden vi har vært igjennom dette før.

 

Nå for bare et par dager siden var faktisk første gang i dette svangerskapet hvor jeg har fått satt meg ned og gledet meg over hvor "stort" det lille livet i magen har blitt! Er jo blitt en hel person inni der jo! Bare på størrelsen med en liten lego-mann.... thihi. Har tidligere vært alt for fokusert på hvor dårlig jeg var og hvor fælt det var å gå gravid, nå er det bare kos!

 

Skal bli koselig med et lite sommerbarn nå, sist fikk vi vinterbarn. Lykke til videre jenter, og håper dere har sluppet unna kvalmen, den unner jeg ingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med oppdatering. Dette må vi fortsette med... Til "snart 4-barnsmamma" håper jeg det ikke er noe alvorlig med blødningene. Uff, men skjønner det er skummelt.

 

Så i grunn ille med hormoner for tiden ja... det tenker jeg mannne min blir glad for å høre. han trur vel jeg har klikket.

 

vi snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...