Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Hvis vi får jente - noe vi tror - vil vi sannsynligvis kalle henne Ellinor. Vennene mine ELSKER det, det samme gjør vi (ser for meg en liten rampe-jente..heh..) men min familie kan ikke fordra det.. Vi kommer til å bruke det likevel, men vil gjerne høre hva dere synes? Jeg har selv et fornavn på E, og dessuten passer ellinor kjempefint til etternavnene
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Har alltid tenkt på det som et ganske døllt navn, men når jeg "smaker" på det, er det jo ganske fint! Og når det passer til etternavnene, er det vel ikke noe å lure på?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg synes det er veldig "gammel dame" navn, men hadde ikke reagert negativt om noen av mine venner fikk en datter som de kalte det.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg (hi) synes også det er et navn som må smakes litt på... og jeg er også enig i assosiasjonen til gammel dame Greien er at jeg og sambo begge er snowboard-entusiaster, men sans for fart, spenning og baggy-bukser Så sannsynligheten får at vårt barn vil bli en gutte-jente er ganske stor (jeg er selv VELDIG guttejente..) og nettopp derfor så synes jeg den kræsjen er ganske artig, med et litt uvanlig "gammel dame-navn" på en "småfrekk" guttejente (nå kan det jo selvsagt være at baby ikke ligner på mamma´n og pappa´n sin, og blir en dollete "prinsesse-frøken", men det vil tiden vise...)
prebs Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Ellinor er vakkert. Tenker på "Ellinors vise" som jeg liker godt.
Vicky 83 Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Det er et nydelig navn!!!! Tenker ikke på en gammel dame.
togutter-08og10 Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Liker det godt. Min farmor heter Eleonore som mellomnavn og hvis jeg skulle oppkalt etter henne hadde det blitt Elinor..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Så bra - nå ble jeg glad! Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare Bi liker det så fantastisk godt begge to, men synes det er kjedelig at min familie ikke liker det.. De blir pent nødt til å venne seg til det, for vi har bestemt oss! Igjen; takk for tilbakemeldinger!
Thala Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg synes Ellinor er et kjempefint navn. Koselig :-) Gå for det.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 veldig "tantete" etter min mening...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Kjempefint navn. Vi har tenkt litt på det selv, men har havnet på et annet gammel dame navn. Synd at familien din ikke liker det. Vi har, nettopp fordi vi ikke gidder slike negative reaksjoner, valgt å holde navnet hemmelig. Liksom litt vanskeligere å komme med negative komentarer når jenta allerede heter det. Tror nok ikke besteforeldrene kommer til å like vårt navn heller, for vi har nevnt andre navn vi har tenkt på, bl.a Ellinor og Alma har det vært ganske delte mottagelser. De forslagene de kommer er ganske langt unna det vi har tenkt på. Det er kanskje fordi den generasjonen forbinner andre ting med det vi forbinner med gammel dame navn. De er liksom ikke så mye eldre enn dem. Morsomt at du som omtaler deg selv som guttejente liker navnet så godt, og ser for deg en liten rampejente. Jeg er nemlig en veldig jentejente ( shoping, klær, interiør osv) og ser for meg Ellinor i kjole og gummistøvler i en blomsteng.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Pent! (Et pluss at ikke det er poppis også...)
Vannmann35 Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Dette er nok et navn våre foreldre forbinder med gamle bestemødre og tanter. Navnet Ellinor var jo på topp i 1920 i følge SSB - og ingen vil vel kalle opp ungen etter en gammel tante.... Men så er det jo sånn at vi unge har helt andre tanter enn våre foreldre har - og dermed et annet forhold til navnene. Synes Ellinor er koselig jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå